Kozmetični nateg od 1 do 7 z Mojco Brezgubenšek

25.10.2015 / 06:06 Komentiraj
Spletne trgovine so raj za prevarante. Kje so inšpektorji? Imajo ti sumljivi izdelki certifikate, dovoljenja in žige?
NAROČI SE PRIJAVI SE

Saj ste kdaj prebrali oglasno sporočilo — še posebej dame —, ki gre nekako takole: “To je revolucionarno odkritje, ki je začrtalo novo smer na področju nege odrasle kože. Gube izginejo dobesedno v nekaj sekundah. Preverite sami in se pomladite v le 28 dneh. Prve učinke boste opazili že po 10 dneh!”

V enem samem odstavku trije krepki nategi in nerazumljivo besedičenje neznanega tekstopisca.

10 sekund/dni, 28 dni

Najprej nam obljubljajo, da bodo gube — očitno z neko kremo, mažo, žavbo: glede tega v uvodu niso natančni — izbrisane v nekaj sekundah. Odlično! Ampak zakaj mi torej v nadajevanju sporočajo, da se bom pomladila šele v 28 dneh? In zakaj za vraga moram po najprej obljubljenih 10 sekundah čakati še naslednjih 10 dni, da bom opazila prve učinke?

Nekdo nekoga tu prav dobesedno v glavo… — no, ne bom dokončala stavka.

Če nasedete takšnemu oglasu, ste pa res za luno. Toda tisti, ki stojijo za takšnimi spletnimi potegavščinami, poznajo psihologijo kupcev in vedo, da ste tisti hip v dvomih in kolebate, zato nadaljujejo: “Samo zdaj smo za prvih 100 strank pripravili neverjetno ponudbo! Kupite eno pakiranje in drugo prejmite gratis!”

Bingo! To pa je posel. Četudi dvomimo, da deluje, dobim dva lončka kreme — in to se že splača. Četudi sploh ne deluje. To je bil nateg številka 4.

Prej in potem

Za tiste, ki ne padejo skozi to sito, sledi nova past.

Pri prodaji krem je najučinkovitejši način prepričevanja slika. Ta je vedno dvojna: prej in potem. Nateg številka 5. Ne verjemite niti eni sami liniji ali odtenku s te slike. Od fotošopa se iz njih kar kadi. Gospa, ki brez dotične kreme izgleda kot suha sliva, je po uporabi te kreme videti kot sveža rožica.

Če pa se oglaševalec odloči izdelek predstaviti z eno samo fotografijo, potem običajno vidimo na njej čedno 40-letnico, za katero pa trdijo, da je stara… — 72 let! Lari-fari!

Če se oglaševalec odloči izdelek predstaviti z eno samo fotografijo, običajno vidimo na njej čedno 40-letnico, za katero pa trdijo, da je stara… — 72 let! — [Fotografija: Shutterstock.]

Preverjanje in preobrat

Malo sem pobrskala po spletu in ugotovila, da dame preverjajo izkušnje med seboj in se sprašujejo o učinkih. Začne se s po mojem iskrenimi odgovori, da krema ne deluje. In da je postopek reklamacije — ki ga v nadaljevanju oglasa navidez odkritosrčno opisujejo kot povsem enostavnega —, v resnici strahovito zapleten. Da je paket treba s kupom osebnih podatkov poslati recimo na Poljsko in da vsako mine volja, da bi to storila. Nekatere tudi pišejo, da so kremo vrgle v smeti, ker jih koža peče ali srbi in se začenja luščiti.

Ko se ob branju prepričaš o svojih pomislekih, pa nenadoma sledi preobrat.

aabbcc12: “Super je!”

Nenadoma namreč vskoči v spletni pogovor uporabnica, podpisana kot “aabbcc12” in odločno zapiše: “Ja! Super je, rezultati so vidni!”

Kateregakoli spola že je, očitno nima v sebi toliko poguma, da bi se podpisal(a) vsaj s psevdonimom — recimo kot Mojca Brezgubenšek.

Teme ji (mu) ne uspe zamenjati, kritike se nadaljujejo. Nato pa spet kot strela z jasnega: “Uporabljam to kremo že nekaj časa, po moje je vredna vsakega centa :)” — Podpis: “po-moje”.

Kam se v nadaljevanju obrnejo sporočila, je odvisno od tega, koliko agentov so tisti hip aktivirali na strani prodajalca, ki pišejo o tem oh-in-sploh izdelku. Nateg številka 6.

Kje so inšpekcije?

Spletne trgovine so idealen prostor za podleže in prevarante, ki računajo na preizkušen in neglede na državo enako verjeten odstotek tistih, ki bodo padli na takšna sporočila.

Me pa ob tem zanima, kje so naše inšpekcijske službe? Ali imajo ti izdelki, ki kot z lune priletijo v spletni prodajni prostor, vse potrebne certifikate, dovoljenja in žige za uporabo?

Kozmetika je zahtevna gospodarska panoga in vsem na očeh — dobesedno. Spoštovati mora stroga, pogosto medicinska pravila testiranj. Mi pa nič. Kam grejo davki od takšne prodaje? Denar pade na račun prodajalca, od tod dalje pa nekam v neznano. Nateg številka 7.

Drage dame, ne upam si tega pisanja zaključiti z ugotovitvijo, da so po sedmih tretmajih z nategi naše gube manj vidne. To bi bil namreč nateg številka 8 — kar pa seveda ni več pravljično število.


OpombaTekst je bil prvotno objavljen v soboto, 24. oktobra, na avtoričini spletni strani KaKa — Kako komuniciramo? pod naslovom V sedmih nategih brez gub. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno v dogovoru z avtorico.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE