Bojan Požar: “Jaz sem edini pravi strateški medijski lastnik.”

30.9.2015 / 06:10 Komentiraj
“Edini smo, ki bomo zaposlovali, medtem ko drugi odpuščajo. To pa lahko daš za podnaslov, hehe. To je itak logično.”
NAROČI SE PRIJAVI SE

— [Fotografija: Marko Crnkovič.]

Redefinicija ne

No, kdaj zdaj štartaš?

Delati začnemo 1. oktobra, predvideni izid prve številke Jane pa je v torek, 20. oktobra.

Ne bojo vse revije naenkrat štartale?

Ena za drugo, tako kot izhajajo, po dnevih. V sredo, 21. oktobra, Lady, potem Stop, potem Obrazi. Delali bomo šest revij. Tri tednike, tri štirinajstdnevnike.

Se pravi Jana, Obrazi, Lady, Anja, Kih in…

Jano si pozabil, se mi zdi.

To sem rekel.

Aja, okej. Grem po nakladi navzdol: Lady, Jana, Stop, Obrazi, Anja, Kih.

Aja, Stop. Ostale pa oddajaš naprej ali kaj boš zdaj s tem?

Uradnih blagovnih znamk je 44, ampak v zadnjih letih jih je funkcioniralo samo 16 plus prireditve. Tako da mi bomo delali teh šest revij, tri revije so že v podnajemu: Modna, Radar in Ambient. Druge blagovne znamke pa bomo poskušali prodati ali jih dati v najem.

Ta Radar je bil včasih hecen fenomen. Obskurno dober.

Ja, Radar dela tako, kot si jaz predstavljam, da bi morale te revije funkcionirati. V nišni produkciji. Delata ga bivša novinarka Jane Branka Grujičić in njen mož [Igor Pšenica] — in to uspešno. V njuni režiji uspešno funkcionira. Ampak ta Radar je v najem dal že [Matej] Raščan, če ne celo pred njim že [Andrej] Lesjak. V bistvu se je z novim lastnikom prenesla samo pogodba.

Bo to redefinicija slovenskega tabloidnega novinarstva?

Ne vem, če bo ravno redefinicija. Mi je pa zadnjič rekel eden od najpomembnejših političnih svetovalcev v državi — pa ne bom povedal kdo, da ne bom sprožil spraševanja, kdo je pomemben in kdo ni —, da se mu zdi, da je moj prevzem teh revij, no, v konstelaciji s Pečečnikom, najpomembnejši premik v slovenskem medijskem prostoru v zadnjih letih. Se pravi, ne nakup Dela, ki je prišel v roke [Stojana] Petriča, ne nakup Večera, ki je prišel v roke [Uroša] Hakla in [Saše] Todorovića. Tisto se mu ne zdijo kakšne posebne spremembe, ta zadeva pa ja. 

Saj res niso bile bistvene. Mnogo hrupa za nič.

To je njegova ocena.

Spremembe v kakšnem smislu? Kaj bi to lahko prineslo?

Kaj si on predstavlja, je pač njegovo mnenje.

Kaj si ti predstavljaš, mislim.

Jaz bom poskušal nekatere stvari v slovenskem medijskem prostoru spremeniti. Te revije bom poskušal delati predvsem tako, da za uredniško politiko teh medijev ne bomo več mogli reči, da je izrazito leva ali desna. Bo na nek način sredinska. Če ti naštejem imena novinarjev, ki bodo delali v ključnih redakcijah v Jani, Lady in Obrazih — Obrazi so edina revija, ki jo bomo temeljito spremenili v primerjavi z dosedanjim konceptom —, so to ljudje, ki bojo v političnem smislu omogočali, da uredniška politika ne bo ne leva niti desna. To se mi zdi pomembno, ker je velika večina teh mainstream medijev politično opredeljenih. To se mi zdi pomembno. Ne glede na to, da formalno v teh revijah ni bilo veliko politike, je v bistvu bilo zelo veliko politike. Naslednja stvar, ki jo bomo uvedli — zlasti pri Lady — pa je ta, da se Lady ne bo več ukvarjala samo z estrado, v smislu zgodb, ampak se bo ukvarjala tudi z drugimi segmenti slovenske družbe: s politiko, poslovneži, odvetniki, zdravniki…

V stilu družabne kronike?

Ja, v stilu družabne kronike.

Estrada in politika

Na Požareportu te zelo vleče v politiko. Včasih imaš tudi kakšne tipične tabloidne trače, neko estradno trivio, predvsem pa hočeš biti politični kronist, da ne rečem analitik. Misliš, da gre to skupaj s to tabloidnostjo, s tem tipom publikacij?

Ta ocena je pravzaprav pravilna, ampak tega nisem načrtno pripravljal. Portal je šel sam v to smer, da je vedno manj tega šovbiznisa, estrade…

Hočeš reči, da je politika pač tako pomembna, da ljudi to zanima v smislu estrade?

Mene to zanima. Vedno sem se držal pravila, da je članek dober ali slab. Neglede na to, katero temo obdeluje.

Torej če zanima tebe, bo zanimalo tudi druge?

Jaz v principu pišem to, kar me zanima. Če me neka tema ne pritegne, se je ne lotim. Če mi kdo pošlje kakšno zanimivo temo, potem poskrbim, da pride do nekega medija. Veliko ljudi, ki me kličejo, tako preusmerjam. Ne lotevam se socialnih tem, pa me veliko ljudi kliče iz raznih lokalnih okolij. Potem jih pa preusmerim na Kanal A, Slovenske novice… Tema, ki se je sam lotim, me mora v principu zanimat. Drugače se tega ne grem. In tukaj je pač tako naneslo. Vedno več stvari je prihajalo s področja politike, vedno bolj me je zanimalo, vedno bolj sem na tem začel delat. Če me imaš za političnega kronista, mi je to pravzaprav všeč. Tako bo portal tudi naprej funkcioniral. Bo vedno bolj moj blog, ostal bom neke vrste politični kronist.

Kako boš pa šeral te vsebine?

V poslovno-uredniškem smislu bo to popolnoma ločena zgodba. Ena stvar bo to, kar bom menedžiral kot direktor ali kot urednik teh šestih edicij, druga pa to, kar bom počel na Požareportu. Dve popolnoma ločeni poslovni in uredniški zgodbi.

Kakšna točno pa bo tvoja funkcija?

Zadeve bom postavil približno tako, kot jih imajo recimo na Pop TV ali pa na Planet TV. Jaz bom direktor podjetja in formalno odgovorni urednik vseh izdaj. Vendar teh edicij ne bom vodil. Vodili jih bodo izvršni uredniki.

Se pravi en tak Perovič/Jurenec.

Tudi tam imajo tako urejeno. Na tak način je vodenje medijskega podjetja lažje. V funkcionalnem smislu pa itak nima smisla, da grem v podrobnosti. V starih časih bi temu rekli glavni urednik. Odgovorni uredniki pa so zdaj v funkciji izvršnih urednikov. Tako je to zamišljeno.

Praviš, da bojo vsebine ločene. Se pravi, s Požareporta ne boš…

Ne bom prenašal tja…

… prenašal v revije in obratno.

Ne, jaz ne bom pisal za revije. Jaz se samo pogovarjam z urednico Lady Barbaro Jerman, da bi tam bila neka moja stran, kjer bi kot novinar, ki spremlja politiko, pisal nek dnevnik. Kot kolumnist Lady. In to je pravzaprav moja edina povezava v novinarskem smislu s temi revijami.

Naletel boš na dilemo. Nekaj boš izvédel kot Požareport…

To bo objavljeno v reviji, za katero bo najbolj primerno.

Pa na Požareportu tudi?

Ne v takšnem smislu. Jaz veliko stvari vem, pa jih ne objavim na Požareportu, zato ker tja ne spadajo. Mogoče jih dam pozneje v kak kontekst, ampak cela vrsta zgodb, ki jih poznam, tudi s področja politike, bojo objavljene v Lady ali kjerkoli. Ampak ne bom jih jaz delal kot avtor. Mogoče izgleda komplicirano, ampak ni.

Kloni in zaposlovanje

Mnja, mogoče v praksi ne. Kaj pa je zdaj s temi tožbami? Ti kloni?

Bili so sproženi postopki zoper Media 24, izdajatelja teh kloniranih revij. Te postopke vodi odvetniška pisarna Zidar Klemenčič, ki dela to v imenu dosedanjega lastnika teh znamk, to je NKBM. Ti postopki tečejo.

Se pravi, toži jih NKBM, češ, s temi kloni da delajo kot slab gospodar. 

Mislim, da so tožbe zdaj razširjene tudi na to, da so na nek način ukradli blagovne znamke. Lahko ti razložim, za kakšne finese gre. Pravno je namreč tako, da se to ne sme, tudi če spremeniš ime revije, ampak daš na trg neko njeno preslikavo — kot če bi midva zdaj šla delat neko Delo, zamenjala ime, ampak v fizičnem smislu bi v celoti preslikala Delo. V tem smislu bo tožba zoper Media 24. Torej ne samo to, da so bili slab gospodar blagovnih znamk.

Koliko ljudi boš imel za teh šest revij?

Okoli 40.

Koliko pa jih je bilo pa prej?

Ne vem, koliko jih je bilo. Mislim, da nekaj več, ampak mi smo skrčili profil. Imamo šest revij. Ne vem, ali bomo KiH dali v zunanjo produkcijo ali ne, ampak načeloma bo okoli 40 ljudi: management, trženje, nekaj malega promocija in seveda redakcija. Bo pa to integrirana redakcija. Večina novinarjev bo delala za vse revije. Nekoliko bolj specializiran bo Stop, ki ima TV program, večina novinarjev pa po delala za vse izdaje.

Pa bojo novinarji zaposleni?

V perspektivi dveh, treh mesecev bo zaposlenih več kot polovica sodelavcev.

Ostali bojo pa prekerci ali kaj?

Razmerje zaposlenih in zunanjih sodelavcev — eni bojo delali tudi za druge izdaje — bo v principu bistveno boljše kot v nekaterih drugih medijskih družbah. Itak je zdaj prišlo do tega, da je za delodajalca strošek približno enak, neglede na to, ali je nekdo zaposlen ali honorarec. Tako da ni večjega problema v tem, da se ljudi ne bi zaposlilo.

Enak strošek to že ni, sicer bi jih zaposlovali.

Ni popolnoma enak, ni pa zelo velike razlike.

Media 24 bo še naprej izdajal te svoje klone?

Če jim sodišče tega ne bo prepovedalo. Ali dokler bo tržišče to preneslo. Slišal sem, da [klonov] prodajo samo 10% prejšnje naklade [originalov]. Če jim sodišče tega ne prepove, pa bojo izdajali še naprej, ja.

Poslovni načrt

Kakšen je tvoj poslovni načrt?

V kakšnem smislu?

Ti si to domnevno kupil za domnevne 4 milijone.

Ne za toliko. Manj denarja je bilo. Sicer pa ja, številke, ki so krožile, so bile približno točne. Ampak ker smo te znamke kupili, imamo tudi pravico očistiti portfelj, česar Media 24 ni mogel. Oni so morali vse vzdrževati, ker so imeli vse na leasing.

In zakaj je bil Pečečnik na začetku taka dobro varovana skrivnost?

Jaz sem v principu šel na razpis sam in se s Pečečnikom takrat sploh nisem dogovarjal. Do njega sem stopil šele v naslednji fazi, ko sem bil sredi postopka o finančnem aranžmaju z bankami, ki pa so zaostrile pogoje in od mene zahtevale finančne pologe.

Teh 20%?

Tako, 20 do 40%, od mene so hoteli 20. Zaradi teh obveznosti, ki obstajajo do Evropske komisije, EBRD, ker banke dobivajo državno pomoč. Takšna pravila pač imajo. In potem sem stopil do Pečečnika in ga prosil, če bi mi lahko pomagal z delom kapitala. On se je načeloma strinjal, ampak mi je dal kontra predlog — in sicer, da razmislim, ali ga vzamem za enakopravnega partnerja. Vzel sem si nekaj časa za razmislek in se odločil, da ga vzamem. Potem sva skupaj ustanovila novo podjetje, katerega solastnik sem jaz, drugi solastnik pa Pečečnik, 50-50. Tako je on postal del zgodbe. Na začetku ni bil v njej, vanjo je vstopil šele pozneje. Se pravi, izdajatelj revij, o katerih zdaj govoriva, bo novo podjetje, ki sva ga ustanovila skupaj s Pečečnikom. Imenuje se Princip medijska hiša d.o.o.

Super ime. Kje boš pa tiskal?

V Zagrebu. Ravno jutri gremo v Zagreb, da se zmenimo za vse datume in ure.

A je tam bolj ugodno?

Stvar je malo bolj komplicirana. Če bi tiskali na Delu — ponudba je bila namreč kar ugodna —, bi morali precej spremeniti formate, to pa ne bi bilo dobro. Dva centimetra je kar veliko. Bila je še možnost, da bi tiskali v Leykamu, ampak je bila ponudba precej višja.

Kaj bo pa z Viktorji in Slovenko leta?

Viktorje bomo delali po starem timingu, 14 dni po Oskarjih, se pravi marca, ampak jih bomo preselili iz Maribora nazaj v Ljubljano, v Cankarjev dom. Slovenka leta pa bo tako kot ponavadi 7. januarja v Ljubljani. Zadnji dve leti je bila v Filharmoniji in po mojem bomo kar tam nadaljevali. Drugače pa tu ne bo večjih sprememb. Malo bomo konceptualno spremenili Viktorje. Malo jih bomo poresnili. Ne bo več namenjenega toliko prostora misicam, ampak več filmu in televiziji.

Butični in alternativni projekti in mainstream

Aha. Ampak dajva še malo teoretizirat. Kako boš spremenil to novinarsko mentaliteto? Ni dovolj samo, da sam uveljaviš nov pristop, nekdo ga mora tudi sprejet in posnemat.

Jaz bom poskušal svoj novinarski pristop najprej uveljaviti v teh novih redakcijah. Ali ga bojo posnemali tudi drugje, težko rečem. Ampak znotraj teh redakcij mislim, da mi ga bo uspelo v nekaj mescih uveljavit. In tega se bom lotil bistveno drugače kot prejšnji lastniki. Jaz sem iz foha in razmišljam novinarsko, zato sem s tega vidika edini strateški lastnik teh medijev. Na ta način bom poskušal prežeti te redakcije, da bo firma res medijsko funkcionirala.

Hehe, to bom dal za naslov: “Jaz sem edini pravi strateški medijski lastnik.”

Smo pa tudi edini, ki bomo zaposlovali, medtem ko drugi odpuščajo. To pa lahko daš za podnaslov, hehe. Ampak to je itak logično, ker delamo firmo na novo. Tako da se mi zdi, da če bom del tega svojega novinarskega duha prenesel v svoje redakcije, bo to že veliko. Moram potrkati, ampak to bi si štel za velik uspeh. In posledično se bo to začelo širiti v medijskem prostoru. Kakorkoli obrnemo, Jana in Lady so mainstream zgodbe, to moraš vedeti. Povprečna prodana naklada Lady je bila lani 31.000 izvodov, Jane pa 19-20.000. To je več kot Dnevnik in Večer skupaj. To je pomemben segment.

Ampak so tedniki.

So pa tedniki, ja. Ampak poglej prodajo ostalih tednikov. Jane se proda več kot Reporterja in Mladine skupaj.

No, Nova 24 bo tudi sprememba.

Jaz sem skeptičen do novih medijskih projektov. Ko sem šel stran od Direkta, sem dobil ene dve, tri ponudbe, da bi delal nov tiskani medij. Pa se nisem mogel odločiti, ker sem skeptičen. Ker sem videl, kakšne težave so bile na Direktu, ker je prišel na trg z neko povsem novo zgodbo. Če v tem primeru zdaj ne bi šlo za stare edicije, stare blagovne znamke, ne bi nikoli ugriznil v tole.

Ampak na Direktu nisi imel ravno pravega lastnika, ne?

Jaz sem v bistvu upravljal z 10% časopisa, z 90% pa uprava. Mi smo recimo takrat razkrili…

Zakaj pa bi upravljal, saj nisi bil lastnik.

Ti bom povedal primer. Bilo je neko blazno družabno srečanje SDS na Primorskem. Mi smo takrat imeli zgodbo o tem, kako sta prišla skupaj Janez Janša in Urška Bačovnik, kar je bila takrat tako rekoč ekskluziva. Kolegi pri pa Dnevniku niso znali tako razporediti izvodov na prodajna mesta od Ljubljane do Izole, da ne bi pošli v 10 minutah, in dostaviti novih količin na prodajna mesta. S takimi osnovnimi stvarmi niso znali operirati. Zato pravim, da sem imel v rokah samo 10% zgodbe. Zdaj pa imam več, zato bolj verjamem v uspeh.

Skratka, misliš, da bo kaj iz tega projekta Nova 24: televizija, radio, splet?

Bom rekel na pamet: verjamem, da bo Uroš Urbanija postavil nek korekten spletni medij. Predvidevam, da bo imel soliden odziv med določeno populacijo desne provenience, ki bo začela to brati. Ta populacija. Ne verjamem pa v uspeh televizije, ker se mi zdi, da koncept, kot so si ga zastavili, se pravi 24-urni informativni program, zahteva bistveno več denarja, kot ga je firma sposobna zbrati. Bistveno bistveno več denarja. Vem, ker občasno delam na televiziji, imam partnerko, ki dela na televiziji že leta in leta, in vem, kako informativni program golta denar. Zato ne verjamem, da bi lahko med televizijami prišli do takšnega tržnega deleža, da bi bili komercialno uspešni. Predvidevam, da bojo zbrali okrog 2 milijona evrov, ampak to še zdaleč ni dovolj. To bojo v trenutku porabili. Kaj se bo zgodilo z radiem, pa ne vem. Nisem tak strokovnjak, da bi lahko rekel, kaj se bo zgodilo z radiem. Skratka, pričakujem korekten spletni portal, televizija je po mojem pod velikim vprašajem, kaj se bo zgodilo z radijsko postajo, pa ne vem. Čeprav je koncept 24-urnega informativnega programa zelo zanimiv. Vem, da ga delata Bojan Traven in Ljerka Bizilj iz 3. programa TVS, ampak z bistveno večjimi resursi — finančnimi, kadrovskimi, tehnološkimi. To pomeni 24 ur vodenega informativnega programa, vključevanja v tiskovne konference, prenosi iz Državnega zbora in ne vem kaj še. Za to vem, da pripravljajo, spomladi naj bi to štartali, mogoče celo prej. In zdaj je tu še četrti…

Nasičeno je, ne?

Tako je recimo neuspešna je informativna oddaja Danes na Planet TV, čeprav jo v principu delajo isti ljudje kot pred časom 24 ur na Pop TV. Gledanost je osemkrat manjša.

Newcomerji so vedno v slabšem položaju, ker je trg zasičen.

To lahko rečeš, ampak če bi obstajala neka zasičenost, potem jaz leta 2007 ne bi ustanovil spletnega portala in ti ne bi šel pred nekaj mesci delat svojega.

Ampak to so neki butični, alternativni projekti, midva pa govoriva o mainstreamu. No, ti si zdaj že malo mainstream.

Bolj del tega trga s starimi blagovnimi znamkami, ki imajo za sabo prodajo, to že moraš upoštevati. Za mainstream bi lahko rekel, da je zasičen, ja. Če bi do mene prišli tujci in me vprašali kot strokovnjaka, ali naj grejo v nek projekt mainstream televizije, bi jim odsvetoval.

TV bi jim odstvetoval?

Ja, TV bi jim odsvetoval.

Časopisa pa ne?

Ja, tudi časopis bi jim odsvetoval.

Dnevni?

Ja. Svetoval bi jim, naj kupijo enega od obstoječih in ga temeljito prenovijo. To bi bil moj nasvet, če že hočejo v to zgodbo.

Delo in Dnevnik in Večer

Koliko teh dnevnikov bo po tvojem ostalo?

Zanimivo vprašanje. Sandra Bašić Hrvatin, ki velja za bistveno večjo medijsko poznavalko kot midva oba skupaj — sodeč po minutaži, ki jo dobiva v medijih — je že pred časom napovedala, da bo Dnevnik propadel. Že pred leti. Ampak Dnevnik še ni propadel.

Po poslovni logiki bi lahko že marsikateri časopis propadel.

Ja, ampak mislim, da bojo ti dnevniki nekaj časa še obstajali. Čeprav bojo naklade še naprej strmoglavljale. Če bi jaz kupil Večer…

Ampak kje je tu spodnja meja?

Saj. Če bi jaz kupil Večer — in to sem Haklu tudi povedal —, potem poslovnega načrta ne bi delal na 16-18.000 prodanih izvodov, kot to delata onadva, ampak na 4 ali 6.000. Mislim, da to še lahko obstane.

Prej si omenil 700€ v tem smislu, da novinarjev ne boš plačeval manj.

Ja, rekel sem 700. K meni so hodile novinarke Jane, zaposlene na Media 24, in se mi pritoževale, da imajo samo 700€ plače. Jaz pa sem jim rekel, da si zaslužijo več. Da bom poskrbel, da ne bodo imele samo 700€ plače. To je bilo rečeno v tem kontekstu. In to tudi tako bo.

Nek nemški časopis — se ne spomnim kateri, ni važno — je nehal izhajat, ko je zmanjkalo za plače. Niso znižali plač pod določeno mejo, ampak zaprli štacuno.

S tem se pa strinjam. Mi bomo delali šest revij. Tako smo se odločili zato, ker so se lani prodajale v več kot 100.000 izvodih na letni ravni in lahko teoretično preživijo tudi brez oglasnega prostora. Ampak če se bo za katerokoli od njih v prihodnjem letu, dveh pokazalo, da so v poslovnem smislu nevzdržne, jih bomo seveda nehali izdajati. To je povsem logično.

Dopuščaš to možnost?

Absolutno. Včeraj sem govoril s Petrom Franklom, ki mi je rekel, da se moramo navaditi, da so mediji branža, v kateri ubijamo otroke. Tako nekako je rekel. Govoril je o tem, zakaj ukinjajo neko spletno stran ali portal in začnejo na novo. To je pač logika razvoja. To se bo videlo tudi pri mainstream dnevnikih kot sta Delo in Dnevnik in Večer. Če kdo misli, da bo v Delo zdaj pod Petričem od nekod še kar prihajal nek denar… Se mi zdi, da si napisal v eni kolumni, da so novinarji navajeni, da denar kar od nekod pride. Mislim, da tega ne bo več. Zanesljivo bo novi lastnik Dela vztrajal, da letno ustvari dobiček v višini pol ali milijona evrov. In če bojo hoteli to doseči, bojo na Delu potrebni drastični posegi. In ti bodo prišli v prihodnjih mesecih. Na Večeru imajo dve tretjini ljudi preveč. To vesta tudi lastnika. Ko sta delala prihodkovno primerjavo Večera s podobnimi podjetji v tujini, je to postalo popolnoma jasno. Ni rešitev, da odpustiš šest novinarjev, si malo oddahneš in misliš, da je vse hudo mimo.

Ampak tudi če jih je preveč, najbrž ne delajo premalo, ne? Verjetno je preveč vsebin.

Načeloma se strinjam. Nisem pa prepričan, da pri nas novinarji zelo veliko delajo. Mogoče komu delam krivico, ampak meni se zdi norma enega do dveh člankov na dan čisto znosna. Če se ne motim, imajo na Financah celo tri članke. Ne vem, težko rečem. Sodeč po produkciji imajo zanesljivo nekaj takega. In to je norma, ki je večina teh dnevnikov ne dosega. Kar pa zadeva vsebine, si morajo  recimo lastniki Večera najprej priznati, da je to lokalni medij. Šele potem bojo ugotovili, da je vsebin res preveč. Mislim, da ga ni lokalnega medija v Nemčiji, ki bi imel 4 ali 8 strani državne politike. To, kar počnejo na Večeru, je nemogoče.

Pa priloge…

Pa ne vem kaj še vse… Tako da ja, s tega vidika je vsebin absolutno preveč.

To je zakonitost tiska. Dnevni časopis ali revija sta paket, iz katerega si bralec jemlje to, kar ga zanima. Na internetu pa je drugače. Bralci in prihodki niso sorazmerni z obsegom vsebin.

Se strinjam. To sem doživel na lastnem primeru. Na lastnem primeru sem videl, da je dovolj, da prideš z eno vsebino na dan, da dosežeš določen krog bralcev. Tako da s tem se načeloma strinjam. Ampak teh stvari ni mogoče primerjati s tiskom. Čeprav so po drugi strani Finance s 1. septembrom zmanjšale tedensko število strani, pa sploh ne vem, ali je kdo od bralcev to resno opazil. Ne vem, če jim je zaradi tega kaj dodatno padla naklada.

Bernarda je izdala svojo ljubezen

Boš kaj sodeloval z Jeklinko?

Ne, ne bom. Izdala je svojo ljubezen, ko je začela pisati za klonirane revije.

A daj?

Ja. Ima kolumno v Jani oz. je kolumnistka Zarje. Jaz sem to stvar drugače zastavil. Jaz bi rad imel čim manj. Potrudil se bom, da bo v novih redakcijah čim manj starega duha Dela Revij.

Slaba karma.

Ja, tisto je potonilo. Tako sem tudi dobil ponudbo, da grem v Delovo stolpnico v tiste prostore, kjer so bile prej Delo Revije. Te stvari se zdaj tržijo. Saj veš, kako je to. To je vse slaba karma. Pa če bi se še tako mučil, jaz tem urednikom — v narekovajih starim — ne bi mogel vdahniti neke nove filozofije, načina dela, ki bi omogočil obstanek teh medijev. Ni variante.

Ideja s Tadlom kot urednikom Jane se mi zdi dobra. Moram priznati, da me je presenetila.

V smislu mojega strateškega razmišljanja?

Tudi njegovega. Če dvakrat razmislim, je to super ideja.

Za Jano sem iskal ime.

Verjetno je to največji karierni preskok v zgodovini slovenskih medijev. S Pogledov na Jano.

Moram priznati, da nihče od teh, ki sem jim ponudil uredniško mesto, ni rekel ne.

Niso bili ravno v situaciji.

Vsak bi lahko rekel ne. Sicer ne rečem, da bojo vsi ostali. Prišlo bo do neke fluktuacije, ker ima vsak svoj način dela. Jaz imam nek način dela itd. Mogoče bo prišlo do problemov ali nesporazumov, ampak tega zaenkrat ne vidim. Šel sem k Boštjanu in mu to ponudil. V glavi si je naredil neko sliko, zakaj bi bil primeren. Je znano novinarsko ime. Bil je v različnih redakcijah od Poleta do Pogledov, je dramaturg, ima ugled v tej svoji branži. Je razgledan in načitan. Zakaj bi morala Jano voditi vedno ženska? Saj jo je tudi Vinko Vasle vodil nekaj časa. Skratka, Tadel se mi je zdel zanimiv. Takoj je imel idejo za prvi uvodnik, zakaj ravno on. Dolgoročno ima vizijo, da bi iz Jane naredil en tak Stern. Ampak tega prosim ne omenjaj, da se ne bojo bralke prestrašile.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE