Fokuspokusova vikend bralna značka (25.7.)
Zakaj bo grški paket pomoči deloval — Anatole Kaletsky, Project Syndicate.
Je zdaj, ko so grške banke spet odprte in ko vlada spet redno plačuje ECB in IMF, konec evrske krize? Konvencionalni odgovor bi se glasil “ne”. Po mnenju večine ekonomistov in političnih komentatorjev je zadnji paket pomoči Grčiji le analgetik. Za nekaj časa bo omrtvičil bolečino, vendar bodo problemi z evrom metastazirali. Toda zdrava pamet se pogosto moti. Sporazum med Grčijo in evropskimi institucijami je dober za obe strani. Bolj kot znamenje začetka nove faze evrske krize si ga bomo morda zapomnili kot vrhunec vrste kompromisov, ki so z odpravo nekaterih najhujših pomanjkljivosti evra ustvarili pogoje za ekonomsko okrevanje Evrope. Previdni optimizem ni podpora Varufakisovi provokativni aroganci ali Schäublejevi nesmiselni maščevalnosti. Niti ni oporekanje ekonomski kritiki pogojev za grški paket pomoči, kot sta jo izrazila progresivec Joseph Stiglitz in konservativec Hans-Werner Sinn.
Ali je Cipras novi Lula? — Jeffrey Frankel, Project Syndicate.
Grški premier Aleksis Cipras ima možnosti, da bo v svoji državi postal to, kar sta v svojih postala južnokorejski predsednik Kim Dae-jung in brazilski Luiz Inácio Lula da Silva: levičar s tendenco k fiskalni odgovornosti in svobodnejšemu trgu. Oba sta bila tako kot Cipras izvoljena sredi gospodarske krize in takoj soočena z mednarodnimi finančnimi pritiski, ki jih lahko ignorirajo samo opozicijski politiki. Kim in Lula sta se ob prevzemu oblasti politično in duhovno prilagodila realnosti. Nekatere njune reforme so bile “konservativne” oz. “neoliberalne” in ne bi bile mogoče pod desnimi vladami, druge pa so bile konsistentne z njihovimi življenjskimi prizadevanji. Seveda pa si je Cipras s Sirizo šest mesecev zatiskal oči pred ekonomsko realnostjo, pa tudi pred politično, kot kaže njegova odločitev za referendum o pogojih paketa pomoči. Če bi znal gledati iz perspektive drugih, bi Grkom predlagal, naj glasujejo za, ne pa proti — kar so s presenetljivo večino tudi storili. Očitno je mislil, da bo to utrdilo njegov položaj, vendar je utrdilo samo položaj tistih Nemcev, ki so bili prepričani, da je čas, da Grčija izstopi iz evrocone.
Mladoletne manekenke se vračajo na piste in znova razvnemajo debato — The New York Times.
Prava zgodba o Pepelki. Pravljica. Totalen Pepelkin trenutek. Pa je res? “To je pravljica, to je kliše,” pravi Sara Ziff, ustanoviteljica Model Alliance, v zvezi novo najljubšo modno zgodbo o 14-letni Izraelki, ki je prišla v Pariz poskusit srečo kot model, srečala oblikovalca Rafa Simonsa v Diorjevi trgovini in končala kot prvi izhod na reviji Dior Couture ta mesec. “Spet gre za to, da izkoriščajo deklice za to, da ženska prodajajo obleke.” Poleg Sofie Mechetner, novega Diorjevega odkritja, je tu še Lily-Rose Depp, 16, hči Johnnyja Deppa in Vanesse Paradis, obraz Chanelove kampanje za očala. Kaia Gerber, hči Cindy Crawford, bo imela foto spread v septembrski številki CR Fashion Book, reviji Carine Roitfeld. Na eni od slik je oblečena v Versacejeve platformne škornje do stegen, na drugi pa je v Pradini obleki ter z mačjim makeupom in šobo. Stara je 13 let.
Najpopularnejši glasbeni žanr kanibalizira samega sebe, vi pa sploh niste opazili — Medium/Cuepoint.
Najbolj followani izvajalec na Spotifyju je David Guetta. Lahko bi citiral članek iz Huffington Posta, sicer pa so podatki dosegljivi vsakomur na Spotifyjevi strani in appu. 47-letni DJ in producent ima 6,9 milijona followerjev in vodi pred modern R&B superzvezdo Rihanno za milijon in pol. Iz tega bi lahko sklepali, da je EDM — electronic dance music — nad vsem. Ampak David Guetta, kot pravi DJ Deadmau5, ki si je izmislil žanr, v naslovni zgodbi v Rolling Stoneu leta 2012, “ne dela nič zelo tehničnega. Uporablja laptop in MIDI snemalnik in igra to svoje sranje. Hvala bogu, da ljudje postajajo bolj pametni glede tega, kdo kaj dela, ampak še vedno se dogaja, da tisti, ki pritiskajo na gumbe, dobivajo po pol milijona. Saj nič ne rečem, tudi jaz pritiskam na gumbe. Ampak je pritiskam na veliko več gumbov.” Ironično je, da Deadmau5 v tej naslovni zgodbi, ki je zaznamovala vrhunec EDM norije, govori o problemih z balonom, v katerem sta se prav ona dva z Guettajem znašla v središču.