Kraljeva družina kot podjetje za prodajo všečnih podob

13.7.2015 / 06:04 Komentiraj
Milijoni za medije, prodajalce spominkov, trgovce, gostince, modne oblikovalce, turistične agencije, državni proračun…
NAROČI SE PRIJAVI SE

Družina britanskega prestolonaslednika princa Williama, ki smo jo pred kratkim videli pri krstu drugorojenke Charlotte, je ena tistih redkih družin na svetu, ki ji v resnici ni treba narediti nič. No, vsaj nič posebnega, nič nenavadnega. Skorajda ničesar jim ni treba reči. Dovolj je, da vstopijo v javni prostor, kjer jih čakajo mediji, pa se v državno in zasebne blagajne že stekajo milijoni.

Družina kot podjetje

Sličice malega Georga na stopnicah, z očetom pred porodnišnico pred obiskom pravkar rojene sestrice, pred tem obisk Avstralije in Nove Zelandije. Strahotno všečne podobe za medije, ki se s takšnimi fotografijami na naslovnicah prodajajo v vrtoglavih nakladah.

Zgodbe za milijone

Prestolonaslednikova mlada družina za državo v resnici ni nikakršen strošek, saj vsaka njihova zgodba prinese milijone. Medijem, prodajalcem spominkov, trgovcem, gostincem, modnim oblikovalcem, turističnim agencijam, državnemu proračunu in še komu.

Oni so pravzaprav podjetje, katerega produkt je njihova življenjska zgodba, njihove slike in sporočila, vlagateljem pa prinaša zelo lepe dividende. Dva odrasla in dva otročička poganjajo podjetje, ki ustvarja milijarde. Ljudje vanje vlagajo z veseljem, saj iz njih kujejo izjemne in predvsem zanesljive dobičke. Družinica se pojavi, slika, pomaha — in vložena sredstva se povrnejo.

Kraljevi komunikatorji

Človek bi si mislil, da imajo piarovci te družine najlažje delo na svetu. Napišejo sporočilo medijem, kje in kdaj bo ljubka družinica kaj počenjala — in lokalci, sonarodnjaki ter še posebej turisti že drvijo tja, medtem ko mediji postavljajo zasede na poti do lokacije.

No, tako enostavno življenje kraljevih komunikatorjev le ni. S kraljevimi svetovalci za oblikovanje njihove podobe v javnosti mora biti usklajeno vse. Prav vse, do zadnjega detajla.

Pri tem so piarovci le zadnji člen v verigi, sestavljeni iz tistih, ki odločajo o tem, kje in kdaj se bo družinica pojavila, zakaj se bo pojavila točno tam in kakšno sporočilo bo s tem dala, kako bodo oblečeni, kakšno frizuro bo imela Kate, obleko katerega dizajnerja ali znane blagovne znamke bo nosila, kakšen bo njen klobuk, čevlji, kakšen bo njen make up, nakit.

In potem še uskladitev z Williamom in otrokoma. Piarovci zapišejo kraljevo zgodbo na koncu tako, da je njihovo sporočilo povsem jasno in nedvoumno.

Ni prostora za kreativnost

Pri tem je kreativnega prostora za piarovce res zelo malo. Zato njihovega dela z delom piarovcev, kot ga poznamo v domačih podjetjih, sploh ni mogoče primerjati.

Naši poleg klasičnih komunikacijskih prijemov pišejo še govore za svoje nadrejene, pisma zaposlenim v imenu vodstva, uvodnike za interna glasila, delajo korporativne prezentacije, urejujejo intranetno spletno središče, tudi protokol in poslovni bonton sta njihova skrb. Pomembno delo, ki ga opravijo, so tudi neformalna srečanja z novinarji ali uredniki. Gre za tkanje vezi in gradnjo zaupanja, včasih tudi za neformalni briefing novinarjev.

Nič privatiziranja in favoriziranja

Tega pri piarovcih Williama in Kate ne boste našli. Prav nasprotno. V njihovih pogodbah so takšna srečanja zagotovo strogo prepovedana, kršitev se sankcionira. Novice ljubkega podjetja so pravično namenjene tako rekoč vsem vlagateljem. Nič privatiziranja in favoriziranja. Ekskluzivnost si privoščijo samo v izjemnih primerih. Običajno takrat, ko nastopi kakšna kriza.

Novo podjetništvo

William in Kate, glavna protagonista današnje angleške monarhije, očitno uvajata novo obliko socialnega podjetništva. Svoje življenje dajeta na ogled in se darujeta za blaginjo sonarodnjakov.

Tistih nekaj skromnih milijonov, ki jih dobita od države, je v resnici prav mizerna podpora v primerjavi s tem, kakšno finančno kolesje sta sposobna obračati, koliko velikih globalnih podjetij, koliko lokalnih podjetnikov, družin in posameznikov na njun račun ustvarja posel in odlično živi. 

Prav mogoče je, da sta bodoči kralj in kraljica prvi pristni primerek angleškega socialnega podjetništva. Če to slučajno ni res, pa vsekakor drži, da sta v primerjavi s tem, kar sta sposobna ustvariti, v resnici prav bedno plačana.


Opomba: Tekst je bil prvotno objavljen v soboto, 4. julija, na avtoričini spletni strani KaKa — Kako komuniciramo? pod naslovom Kraljeva družina je socialno podjetje. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno v dogovoru z avtorico.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE