Mortadela in Madonna: Psica, jaz sem kraljica

26.6.2015 / 06:11 Komentiraj
Oglaševanje po svojem starem običaju širi evangelij večne mladosti — vendar ne nujno s pomočjo kraljic mortadel in popa.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Novi kolumnist Fokuspokusa Aljoša Bagola, kreativni direktor agencije Pristop. Več v biu. — [Fotografija: Primož Zanoškar.]

Spet je čas za kraljico

Oprsja so vedno pnevmatična, razmerja matematična, obrazi simetrični, o gubah ne duha ne sluha. Obljuba večne mladosti namreč razpira vaše denarnice bolj kot Madonna razpira svoja stegna.

Tako me je te dni pretresla reinkarnacija legendarne kampanje MIP, kraljica mortadel. Janeza Starino, znamenitega modela s košatimi mustaši, ki nam je v oglasnem bloku naše in vaše mladosti po ajdovsko solil pamet o delikatesnih in še kakšnih presežkih mortadele, so potegnili iz zlate dobe slovenskega oglaševanja, ga naštimali pod isti obok in ga pofotkali kot da s sposojenim canonom iz uredništva lokalnega časopisa.

Tako se slovenskim stečajnim upraviteljem pač zdi najbolje. “Branko iz proizvodnje za vikend hodi na fototečaj. On bo slikal!” znajo v strategiji optimizacije stroškov zaukazati šparovni gospodarji.

Ne razumite me narobe. S sivolasimi gospodi z dioptrijo v oglaševanju ni nič narobe — če seveda prodajaš očala sivolasim gospodom.

Ko v nezavidljivo težkem upravljanju posttajkunskega opustošenja razmišljajo, ali naj po tem, ko so v menzi že zdavnaj ukinili sok in smetano, delavcem pustijo vsaj čokoladne mrvice, se jim vmes poraja še imenitna ideja, da svojega paradnega prašiča obudijo s prodajno misijo “Spet je čas za kraljico!” in nanjo pošljejo še sivolaso in slabovidno različico nekdanjega oglaševalskega junaka.

Ne razumite me narobe. S sivolasimi gospodi z dioptrijo v oglaševanju ni nič narobe — če seveda prodajaš očala sivolasim gospodom.

A obujanje slovenskega gospodarstva ni tako preprosto. Če bi lahko bil zajeban kot kitajska vlada, ki bo po novem bdela tudi nad izborom novega dalajlame, te sorte obupanih oglaševalskih reinkarnacij ne bi nikoli dovolil.

… in za še eno kraljico

Še ena mojstrica reinkarnacij in še ena kraljica, Madonna, razume nujnost utvare večne mladosti za nujnost prodaje bolje od slovenskih menedžerjev. A kaj, ko bi bilo bolje, da si kljub vsem kirurškim in fotošop prizadevanjem prizna, da je že bolj babica kot pa babnica.

Madonni bi koristilo, če bi ji Manca Košir prišepnila kakšno o radostnem staranju in neizogibnosti minevanja. Namesto tega pa ob muziki, ki zveni kot ultrazvok s staro mortadelo zastrupljenih prebavil, še kar naprej izvaja svoj guzotres in drugo ginekokoreografijo.

Njeno vzhičenje, ko se za naslov skladbe domisli Bitch I’m Madonna, je najbrž v oksitocinskem rangu naših kreativnih stečajnih upraviteljev — zmota v presoji, da bo to resnično vžgalo, pa tudi tam-tam. V svoj zadnji spot, kjer so oprsja pnevmatična, razmerja matematična, obrazi simetrični, o gubah pa ne duha ne sluha, si je privlekla še vse v eliksir namočene superzvezdnice in superzvezdnike od Miley Cyrus, Beyoncé, Kanye Westa do Nicki Minaj.

Vendar tudi njena zahteva, da je spet čas za kraljico, izzveni v prazno kot kak ponedeljkov alter koncert v Orto baru. Ali kot zadnji pop (up) album U2 v vaših iTunesih.

Madonni bi koristilo, če bi ji Manca Košir prišepnila kakšno o radostnem staranju in neizogibnosti minevanja.

Ne na bilbordih ne na Billboardu

Po dekadah ponovno rekrutirani apostol mortadele nas v tej oglaševalski zmoti spomni zgolj na nesramno hitro minevanje časa. Edina potencialna prodajna vrednost te kampanje je, da se v skrajnem obupu zaradi tako plastičnega dokaza drvenja življenja gremo basat z mortadelo.

In medtem ko naši kraljici ne gre najbolje na bilbordih, drugi kraljici ne uspeva na lestvici Billboard. Po veličastnih uspehih in po trdo prigarani tituli kraljice popa se Madonni nikakor ne uspe ponovno zavihteti na vrh.

Biti iskren do sebe je na neki točki nujno tudi v biznisu utvar. Tako kot si kakšni menedžerji domišljajo, da bodo blagovno znamko pomladili s tem, da bo mulc s šild kapo v rikverc odrepal tekst v oglasu, tako si Madonna domišlja, da bo oblečena v cote svoje hčere razturavala pri mladih po vsem svetu.

A tudi ob vsej pomoči Versacejev in Planinškov tega sveta moraš enkrat sestopiti z vrha.

Seks v mesu

Če so znali odrasti celo New Kids On The Block in Take That, ki zdaj plešejo in plešijo za matere najstnic, hčerke same pa v ponavljanju zgodovine histerično omedlevajo ob One Direction in Bieberju, potem bi bilo tudi Madonni veliko lažje nagovarjati star(ej)še. Svojim letom in svoji ciljni skupini primerno bi lahko ustvarjala zelo kakovostno in veliko bolj prodajljivo glasbo.

Poleg tega bi kot nekdanja zastavonoša demokratizacije seksa morala dajati nasvete za obuditev posteljnih užitkov v srednjih letih. To štafeto je ob začetku tisočletja predala bejbikam iz Seksa v mestu, zdaj se pa morajo ubogi ljudje zatekati k 50 odtenkom sive in se zavijati v vrvi.

Pri čemer se poraja drugo vprašanje: kdo zaboga bi med seksom želel zgledati kot mortadela v mrežici? Draga Madonna, odrasti že in nas odreši vsega hudega.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE