Tudi mediji imajo svoje hišne ljubljenčke
Ljubljenčkom se ne zgodi nič hudega, pa če so še tako slabo ravnali, goljufali, dokazali, da niso dorasli, sposobni, spretni, modri. Mediji jih zaščitijo. V najslabšem primeru o njih ne pišejo, ker tudi to je zaščita.
Po drugi strani pa lahko vsak dan znova ugotovite, da imajo mediji tudi svoje tarče. Vanje nenehno usmerjajo strupene puščice. Vsak medij je v resnici profiliran, pa če si to želi ali ne. O vsebinah namreč odločajo ljudje — uredniki, tudi lastniki, marketinški direktorji njihovih oglaševalcev, ki jim režejo kolač, politiki in vplivni posamezniki. Vsebina medijev zato nikakor in nikoli ne more biti objektivna, saj jo ustvarjajo subjekti, podvrženi interesom, vplivom in pritiskom.
Kdo je bog, kje živi, kaj dela
Recimo Demokracija in Reporter sta najbolj nedvoumno, jasno in deklarativno opredeljena (politična) medija v Sloveniji. Tam se zelo dobro ve, kdo je bog, kje živi in kaj dela. Vse drugo je vseslovenska zarota proti poštenim junakom, osvoboditeljem, rešiteljem, nepravična prevlada dominantnih posameznikov in medijev.
Določen predel Ljubljane je opredeljen kot kraj, kjer kujejo največje svetovne zarote. Tamkajšnji rezident, ki je bil slučajno predsednik države, pa je največji novodobni zločinec. Tako kot je rdeča zvezda v resnici okupatorski simbol.
Popravljanje Planeta
S skorajda enako filozofijo je začel svojo medijsko pot nesrečni Planet TV. Zaradi nedvoumne podpore taistemu voditelju se je že prvi dan predvajanja ustrelil v obe koleni. Iz teh ran krvavi še danes in šepa za soigralci na medijskem trgu. Z vratolomnimi kadrovskimi in programskimi premiki in z bajnimi budžeti poskuša ozdraviti pomanjkanje kisika ob rojstvu.
Seveda pa se tega ne dá popraviti. Nekateri gledalci se namreč spominjajo. Nekateri ne želijo gledati vedno novih obrazov. Nekateri mislijo, da je informativni program kot razvedrilo v resnici norčevanje iz gledalcev. Nekateri imajo radi dosledno programsko shemo, na katero se lahko zanesejo.
V resnici je zaupanje je tista ključna stvar, ki jo ljudje iščemo v medijih. Tega Planetu TV nikoli ni uspelo zgraditi. Njegovi ratingi še danes nosijo posledice političnih in tudi kadrovskih norosti — in jih še bodo nekaj časa. Nobena ekipa, pa naj pride s komercialke ali nacionalke, ne bo mogla na hitro rešiti nepremišljenih, neumnih odločitev.
Če Telekom Slovenije kot posredni solastnik — in tudi sokrivec za te odločitvse —, ne bi bil tako močen oglaševalec, te televizije že nekaj časa ne bi bilo več na trgu.
Dnevnik neke zagrenjenosti
Časopis Dnevnik ima najbolj zagrenjene, bridke, negativno misleče novinarje in urednike. V tem so vsaj slovenski, če ne tudi regijski prvaki. V njihovih tekstih lahko pogosto zaznavamo vso žalost in negativizem slovenskega novinarstva. Pozitivno razmišljanje je na Dnevniku s kakšnim internim aktom najbrž prepovedano.
Še posebej najbrž to zaznate tisti, ki nekatere vsebine dobro poznate tudi insajdersko, potem pa o tem berete v Dnevniku. Nerazumljivo in nerazumno.
Desna politična opcija na Dnevniku seveda nima šans. No, tudi na levi so Dnevnikove naklonjenosti deležni le redki posamezniki, ki so v zadnjih letih postali uredniki iz ozadja.
Čeprav se nekatera podjetja z novimi kadri izvijajo iz zavoženih smeri preteklih uprav — in to uspešno —, to Dnevnikovih novinarjev ne prepriča, da pišejo neko čisto novo zgodbo. Oni najraje ostajajo v letih 2008–11, brcajo v kupe preteklega dreka, preusmerjajo smrad na sedanje uprave in škodoželjno razpihujejo slabo ime iz krize pobirajočih se podjetij.
Čudi me, da za dolgoročno zdravje Dnevnika niti lastnik ne potegne nekaj nujnih terapevtskih potez. No, mogoče jim delam krivico. Novemu staremu uredniku vsekakor želim veliko novih bralk in bralcev.
V enem od prihodnjih zapisov boste lahko kaj prebrali tudi o Delu, Pop TV, RTV Slovenija in še kakšnem vplivnem mediju. Za praznik dela pa naj bo to dovolj za razmislek. Živel 1. maj!
Opomba: Tekst je bil prvotno objavljen v petek, 1. maja, na avtoričini spletni strani KaKa — Kako komuniciramo? pod naslovom Tudi mediji imajo svoje “hišne” ljubljenčke. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno v dogovoru z avtorico.