Slovenija modi ni naklonjena, vendar ima majhen trg tudi prednosti

17.4.2015 / 06:19 Komentiraj
Glede na ignoranco države do potencialno donosne panoge moramo biti zadovoljni, da je LJFW sploh bil — četudi v šotoru.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Medtem ko je tretjina najbogatejših Evropejcev svoje imperije zgradila v modni industriji, velja v Sloveniji moda za banalno.

Med slovenskim tednom mode — Ljubljana Fashion Week (LJFW) —, ki je od nedelje do srede potekal na Kongresnem trgu, smo v zvezi s tem slišali veliko posmehljivih opazk, češ, dogodek je tako beden, da niso našli boljšega prostora, ampak so ga morali postaviti v šotor.

Največ zanimanja obiskovalcev je požela torkova revija kolektivov Squat in Young@Squat. — [Fotografije: Jure Makovec/LJFW.]

S šotorom ni nič narobe

Kdor k modi pristopa odprtega duha in je o njej morda celo kaj prebral, ve, da je newyorški teden mode sedemnajst let potekal v šotorih v Bryant Parku — in bi morda še danes, če ne bi prišlo do nesoglasij in selitve v Lincoln Center. Tudi v atriju londonskega kulturnega centra Somerset House se dvakrat letno med tednom mode bohoti velik šotor. In tako naprej. Prav tisto, kar so domači “poznavalci” označili za kmetavzarsko, je torej Ljubljana Fashion Week postavilo ob bok svetovnim tednom mode. 

Pri tednu mode obstajajo pomembnejše stvari od lokacije — recimo oblačila.

NTF

Tokrat so najbolj navdušili študenti modnega oblikovanja ljubljanske Naravoslovnotehniške fakultete, ki so se predstavili na treh modnih revijah.

Prejšnje generacije NTF-jevcev smo si zapomnili po nenosljivih kreacijah, polnih globokih pomenov in konceptov, ki jih ni nihče razumel. Danes pa konfekcija — v oblikovnem smislu, seveda, ker pri študentih ne gre za masovno produkcijo oblačil — ni več sramotna. Koncepti so dostopnejši in bolj življenjski. 

Mlajši študentje so navdih iskali v tradicionalnih oblačilih tujih kultur, v prihodnosti in v predelavi vsakdanjih kosov oblačil. Starejši — diplomske in magistrske kolekcije — pa so predstavili oblačila, pri katerih so prišla do izraza njihova lastna prepričanja in poetike, kar pomeni, da so jim mentorice pustile ravno prav proste roke. Spremljali smo zgodbe iz različnih svetov, od trajnostne mode in narave (Janja Videc) do tehnologije 3D tiska (Neja Kaligaro).

Tokrat so najbolj navdušili študenti modnega oblikovanja ljubljanske Naravoslovnotehniške fakultete, ki so se predstavili na treh modnih revijah. — [Fotografija: Jure Makovec.]

Squat/Young@Squat

Največ zanimanja obiskovalcev je požela torkova revija kolektivov Squat in Young@Squat. Mladi oblikovalci Ivan Rocco, Petja Zorec in Dajana Ljubičić so predstavili sodobne, urbane in neobremenjene kolekcije — kolikor je mlad umetnik v Sloveniji pač lahko sploh neobremenjen. Njihova mentorica Nataša Peršuh je v raziskovanju minimalizma ustvarila srajce z nezamenljivim pridihom, ki pa jih lahko oblečeš tudi za na tržnico.

Nove članice Young@Squat so se bolj kot s skupno kolekcijo izkazale z lastnimi v sklopu študentskih revij, kar spominja na prejšnjo generacijo Young@Squat (Rocco, Zorec, Ljubičić, Lukanović, Movrin, Jelinič…), ki je — normalno — potrebovala nekaj let, da je modno odrasla. Žal je vprašanje, kakšne možnosti za ustvarjalni razvoj bodo imele pripadnice nove generacije. Zaradi previsoke najemnine Squat namreč zapušča svoj prostor na Križevniški ulici pri ljubljanskih Križankah.

Slab izkoristek prednosti

Slovenija je modi nenaklonjena, vendar ima majhen trg v primerjavi z modnimi prestolnicami tudi nekaj prednosti. V velikih modnih hišah morajo oblikovalci za vsak šiv odgovarjati oddelku za finance in dosegati cilje, ki se merijo v milijonih evrov. Slovenski modni oblikovalci so v tem smislu svobodni, zato si lahko privoščijo igrivost, razposajenost, (ne)upoštevanje trendov in inovativnost. A tega na LJFW ni bilo videti veliko.

Glede na ignoranco države do potencialno donosne panoge, bi morali biti zadovoljni že s tem, da je teden mode sploh bil — četudi v šotoru.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE