Veber naj gre domov

26.3.2015 / 06:09 Komentiraj
Telekomi so na prostem trgu in se borijo za naročnike. Vojska je pomemben posel, ki ga nočejo ogroziti in izgubiti.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Sámo sebe vidim kot precej skulirano osebo. Ne vpijem, ne kričim, na okolico poskušam vplivati pomirjujoče, iščem rešitve, argumente. A minister Veber mi je dvignil pritisk. Ima me, da bi kričala — od nemoči ob gledanju in poslušanju, kaj se pri nas dogaja.

Glej ga zlomka Vebra

Minister Veber pripada stranki SD — torej eni tistih, ki ne podpirajo privatizacije ali (pošteno rečeno) izstopa politike iz gospodarstva, temveč se oklepajo modela gospodarjenja, ki nas je pripeljal na kant.

Nič nimam proti drugače mislečim. Sama sem goreč privrženec umika politike iz naših podjetij, a naj za svoj boj uporabljajo poštena orožja.

Ta minister pa je tik pred pomembno fazo prodaje Telekoma Slovenije udaril kar z “vojaško” preiskavo o pozitivnih in negativnih vplivih prodaje. In to ni bila prva in edina preiskava. Kar dve je naročil. Prva, pripravljena po izkušnjah hrvaške prodaje nacionalnega telekoma, očitno ni prinesla želenih rezultatov, zato je bilo treba vključiti še vojaško obveščevalno službo.

Ko pa je zadeva pricurljala v javnost, je bil minister kaj hitro pripravljen umakniti prepreke za objavo in je z gradiva umaknil oznako “interno”.

Veber pripada stranki, ki ne podpira privatizacije ali (pošteno rečeno) izstopa politike iz gospodarstva, temveč se oklepa modela gospodarjenja, ki nas je pripeljal na kant.

A glej ga zlomka. Podpredsednik komisije DZ za nadzor obveščevalnih in varnostnih služb Matej Tonin (NSi) je sporočil, da to ni dokument, ki so ga želeli videti, saj so se z njim že seznanili na eni od sej konec leta 2014. Minister je le nekaj dni po tej seji naročil analizo še OVS. To poročilo nas zanima, je rekel Tonin, saj gre pri tem za politično zlorabo službe MORS za potrebe obrambnega ministra.

Minister sam pa je odgovoril, da drugega dokumenta ni v pisni obliki, saj da so ugotovitve enake kot pri prvi analizi.

Res precej nenavadno za organ, ki bi moral zaradi narave svojega dela dokumentirativsak korak, proces, ukaz.

Zadeva z dokumenti še ni zaključena, pa tudi marsikaj drugega še ostaja odprto. Vendar je vse to za nadaljevanje manj pomembno.

Poslovni zorni kot

Na svetu je malo prvotnih nacionalnih telekomunikacijskih operaterjev, ki so še vedno v rokah države kot ustanoviteljice. Lahko pogledamo kar k sosedam. Lastništvo so zamenjali v avstrijskem, madžarskem in hrvaškem telekomu. Lahko gremo še dlje, naprimer na Slovaško ali v Makedonijo in Črno Goro — toda seznam bi bil predolg.

V nobeni državi, ki je prodala telekom, se varnostni sistem ni zrušil. Vojska deluje po standardih, ki si jih je postavila. Vojska je med večjimi naročniki — tudi če operater ni več v državni lasti.

V nobeni državi se varnostni sistem ni zrušil. Vojska deluje po standardih, ki si jih je postavila. In ali veste zakaj? Zato, ker so ministrstva za obrambo povsod med večjimi naročniki nacionalnih operaterjev — tudi če niso več v državni lasti.

Telekomi že dolgo delujejo na prostem, konkurenčnem trgu, se borijo za svoje naročnike in so zanje pripravljeni narediti marsikaj, da jih obdržijo, zadovoljijo, ohranijo kot pomembno poslovno referenco. S stališča operaterja je obrambno ministrstvo izredno pomemben komercialni posel, ki ga ne želijo ogroziti in izgubiti.

Menim, da bi novi lastnik Telekoma Slovenije — špekuliram, da bi bil to Deutsche Telekom — zagotovil ministrstvu še boljši servis, kot ga ima sedaj.

Vebrov problem je drugje

Problem ministra Vebra in SD je drugje. Na Deutsche Telekom in njegovo garnituro menedžerjev ne bodo imeli vpliva. Ne bodo mogli zaposlovati svojih kadrov. Ne bodo mogli ustvarjati finančnih obvodov. Ne bo več telefonskih klicev, mesidžev in skrivnih sestankov, kot so doslej urejali takšne in drugačne finančne, kadrovske, projektne vsebine.

In zato so zdaj še enkrat vznemirili že tako ali tako oskubljeno število kandidatov za novega lastnika Telekoma Slovenije — ostala sta samo še dva — ter slovensko mednarodno javnost in sprožili témo o lastnem omrežju, ki da ga ni dobro prodajati.

Menim, da bi novi lastnik Telekoma Slovenije — špekuliram, da bi bil to Deutsche Telekom — zagotovil ministrstvu še boljši servis, kot ga ima sedaj.

Kakšna neumnost, traparija brez primere!

Premier Cerar bi moral Vebra odstaviti iz dveh razlogov:

1. Če Veber meni, da Telekoma Slovenije ne smemo prodati zato, ker bo s prodajo ogrožena nacionalna varnost, potem mora domov zato, ker očitno ni dorasel svojemu ministrovanju.

2. Če pa Veber to razume, je še tem močnejši argument za njegov odhod domov dejstvo, da je s svojim ravnanjem zavestno presegel pooblastila zato, da bi preprečil prodajo.

Na potezi je predsednik vlade. Želim si, da bi lahko prenehala kričati.


Disclaimer: Avtorica je bila v Telekomu Slovenije od 2004 do 2014 vodja službe za odnose z javnostmi.


Opomba: Tekst je bil prvotno objavljen v ponedeljek, 23. marca, na avtoričini spletni strani KaKa — Kako komuniciramo? pod istim naslovom. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno v dogovoru z avtorico.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE