Juul (3.): Reinvencija kajenja. Redizajn arome tobaka. Mango je nova črna.

1.3.2019 / 06:10 2 komentarja
Juulanje je tako popularno tudi zato, ker ukinja najmanj poltisočletno povezavo med tobakom in kajenjem — ali vapanjem.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Nadaljevanje tekstov Kako sem po 40 letih nehal kaditi rdeči Marlboro in prešaltal na Juul (1.) (27.2.) in Juul (2.): Mac proti PC-ju. Brez gumbov in gibljvih delov. Esenca kajenja. (28.2.).


In potem so tu arome. To še posebej vzbuja sume, da uspeh Juula ni nepredvideno naključje in da so pri Juul Labs prekleto dobro vedeli, koga in kako targetirajo.

Vonj po tobaku? Ah, no. Tobak je po novem gnusen in passé. Slaba karma. Kompromitiran. Zato je Juul tako rekoč redizajniral aromo tobaka. Ponudba juulpodov, napolnjenih z nikotinskimi solmi resda obsega tudi aromi tako imenovanega viržinskega in zlatega tobaka (excuse my French: “blond royal”).

Toda najbolj priljubljeni juulpodi niso “tobačni”. Bolj priljubljeni so mangovi, jabolčni, metini, mentolovi, smetanovi, sadni in — pazite to! — kumarični. (Še nisem probal. Bom pa poročal, absolutno.)

Nekoč je bil tobak

Juul je tako popularen tudi zato, ker ukinja najmanj poltisočletno povezavo med tobakom in kajenjem. Vapanje je sicer eliminiralo kajenje kot vdihavanje dima goreče oz. tleče substance, ne nujno več rastline. A če že ni bilo več dima, je bil vsaj simbolično še vedno prisoten tobak ali nekakšna sprocesirana mimikrija tobaka. Juul pa vsaj postopoma in v perspektivi briše mejo med tobakom in inhaliranjem česarkoli že.

New York Times gre tako daleč, da Juul Labs direktno obtožuje, da s svojimi juulpod aromami postavlja na laž svoje deklarirano targetiranje odraslih (kadilcev). Ali kot pravi nek otroški psihiater, ki ga NYT citira: “Le kdo na svetu, če ni mlajši od 25 let, bi si zaželel okus po crème brûlée kot del kadilske izkušnje?”

V ZDA je zaradi Juula izbruhnila panika, v šolah pa norišnica. Če nisi star 21 let, ne dobiš alkoholne pijače v lokalu v Ameriki za nič na svetu. Cigarete pa ja, tudi če še nisi 18, kolikor znaša starostna omejitev. Juul tudi. Ker ne preverjajo striktno. Online nakupov in nakupov pri trafikantskih retailerjih pa še posebej ne.

Mularija je začela kaditi kar v šoli. Celo med poukom. Potegnejo en dim — pardon: eno paro — in jo izdihnejo pod hoodie, da učitelj ne vidi (če ravno ne gleda). Med odmori kadijo na hodnikih. V eni roki Juul, v drugi roki USB ključek. Če bi se učitelju zazdelo kaj sumljivo.

FDA zdaj uvaja visoke denarne kazni za trgovce za prodajo tobačnih izdelkov mlajšim od 18 let. Juul Labs zapira nekatere profile ali vsaj briše nekatere objave na profilih na družbenih omrežjih, da bi omejil svojo priljubljenost med mladino. Kar je seveda lari-fari.

FDA od njih celo zahteva ukinitev proizvodnje popularnih arom, ki se zdijo mladim najbolj všečne — kar bodo pa najbrž težko dosegli. Celo v ZDA.

Juul je razen v ZDA in Kanadi trenutno naprodaj še v Veliki Britaniji, Franciji, Nemčiji, Italiji in Švici ter v Rusiji in Izraelu. Vsebnost nikotina na mililiter raztopine v juulpodu je prilagojena EU normativom.

Starter kit z Juulom in štirimi različnimi juulpodi v Evropi/EU stane od 35€ do 40€ evrov, paket štirih juulpodov pa od 11,50€ do 15,80€. Presenetljivo najcenejši je v UK, najdražji pa seveda v Švici. Ponudba in poimenovanja arom se na različnih trgih razlikujejo.


Nadaljevanje in konec jutri.

Tablete? Ne. Prazna ploščica juulpodov. — [Fotografija: Marko Crnkovič]

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE