Kdor bo zmagal na Facebooku, bo postal župan

12.10.2018 / 06:08 Komentiraj
Ne obetam si kostanjev, odojkov in jabolk. Pričakujem prijazne objave. Žal pa tudi take, ki lahko nasprotnika uničijo.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Še nekaj dni in javni diskurz v Sloveniji bo podvržen interesom tistih, ki želijo prevzeti županske pozicije. Glede na bližajoče se lokalne volitve in skoraj nepregledno množico kandidatov v mnogih slovenskih mestih je to očitno.

Ob upoštevanju vsakdanjih informacijskih navad meščanov ter realnih in transparentnih možnosti oglaševanja je razumljivo, da osrednji mediji pri oglaševanju predvolilne kampanje ne bodo igrali bistvene vloge.

Predvidevam, da bo zmagovalec jesenskih lokalnih volitev tisti, ki bo kralj spletnih družbenih omrežij.

Osrednji mediji težko pokrijejo interese vseh krajev — razen Ljubljane in Maribora —, pa še v tem primeru samo, če bo res dober fight. Vse drugo bo prepuščeno drugačnim prijemom, ki bodo usmerjali predvolilno kampanjo.

Lokalni kandidati si ne morejo privoščiti dragih kampanj — vsaj ne na transparenten način —, zato bodo morali biti bolj izvirni.

Tempo, smer, globina

Spletna družbena omrežja so tista, ki narekujejo tempo, smer in globino debate. Facebook je postal orodje in podlaga naših družbenih interakcij. Sredstvo, s katerim vzdržujemo in oblikujemo odnose tudi na mikro ravni.

Je pa tudi izjemno vplivno in nevarno sredstvo, ko govorimo o smernicah in moči javnega diskurza. 

Zanimivo bi bilo preučiti vse razprave, ki so se sprva z nedolžnimi objavami dogajale na Facebooku, pozneje pa vendarle pripeljale do velikih medijskih zgodb o zlorabah in posledično do odstopov z uglednih pozicij.

Toda tako kot zna biti koristno, če Facebook pripomore k odkrivanju nečednih poslov, pa je po drugi strani precej nepregledno, kako z nekaterimi političnimi zgodbami prispeva k prepričevanju volivcev.

Intenzivneje in bolj subtilno

Facebook je orodje, a ne samo to. Je tudi sistem, ki s pomočjo algoritmov povečuje ali izničuje angažma uporabnikov. Te algoritme so vzpostavili programerji, ki jim gre predvsem za aktivnost na Facebooku.

In ne samo to. S preučevanjem uporabniških navad in preferenc so si zadali cilj, da po eni strani utrdijo prepričanje že prepričanih, po drugi pa prepričajo še neprepričane.

Lokalne volitve so priložnost za prepričevanje ljudi iz sosednje ulice. Tak način prepričevanja je intenzivnejši in bolj subtilen — saj omogoča, da uporabnika analiziramo in ga pripeljemo do objav, ki so mu pisane na kožo.

Zato si ne obetam kostanjevih piknikov, pečenih odojkov, deljenja jabolk in osebnih stiskov rok. Pričakujem prijazne objave — žal pa tudi veliko takih, ki lahko uničijo nasprotnika.

[Fotografija: Marko Crnkovič]

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE