Sekanje dreves na Twitterju od jutra do večera s topo sekiro

5.7.2018 / 06:08 1 komentar
Normalni ljudje lahko na Twitterju ob 8. zjutraj dobimo svojo dozo šolanja o pravilnem ali neumnem pogledu na stvarnost.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Vsi, ki se ukvarjajo s pisano besedo, bi morali upoštevati nasvet Abrahama Lincolna. Rekel je: “Dajte mi šest ur, da posekam drevo. Prve tri ure bom porabil za brušenje sekire.”

V tem duhu tudi bloger Cole Schafer piše, da če hočemo biti dobri pisci, moramo biti najprej ostri — šele potem lahko sekamo.

Za tviteraše sta oba nasveta popolnoma neuporabna. Od jutra do večera z vso močjo tolčejo po drevesu, ampak s topo sekiro. Pa nič zato. Če nič drugega, s tem vsaj skrbijo za našo zabavo.

Jezni, napadalni, agresivni, nepremišljeni tviti nekatere sicer še vedno spravljajo ob živce. Mene fascinirajo predvsem tisti, ki so sposobni izražati svoje mnenje o politiki ter strankarskih ali ideoloških nasprotnikih. Normalni ljudje lahko že ob 8. zjutraj dobimo svojo dozo šolanja o pravilnem ali neumnem pogledu na stvarnost.

Totalni kaos? Ne čisto.

Realnost je seveda daleč od tega, da bi bil svet, kot ga vidimo na Twitterju, pomemben ali vpliven. V sodobnem medijskem okolju je težko pripisati informacijski primat samo enemu mediju.

Raziskave kažejo samo na dve pomembni stalnici. Televizija je še vedno primarni vir informacij za večino, vendar ni izrazito dominanten. Ob velikih dogodkih se večina ljudi vrača k preverjenim blagovnim znamkam, ki jim zaupajo že od prej.

Ali to pomeni, da je polje komuniciranja v sedanjosti totalni kaos? Ali to pomeni, da je demokratizacija medijev pripeljala v situacijo, ko je komunikacija med ljudmi in institucijami in ljudmi totalno poljubna in prepuščena naključju? Ni čisto tako.

Kategorije

Občinstva so razdeljena. Eden od pomembnih kriterijev je postal prostor: kje smo, ko konzumiramo novice:
- V domačem ali nedomačem okolju? - V privatnem ali javnem prostoru? - V prostoru, namenjenem zabavi, počitku ali delu? - Ali pri tem sedimo ali se gibljemo? - Smo izolirani ali v stiku z drugimi?

Odgovori na ta vprašanja definirajo našo konzumacijo novic. Na podlagi raziskave, ki  jo je opravil Cédric Courtois s sodelavci pa je sodobno občinstvo razdeljeno med sedem kategorij:

  • tradicionalisti: zjutraj radio, zvečer televizija; kupujejo časopise;
  • digitalno orientirani 1: na spletu iščejo predvsem novice s področja pop kulture;
  • digitalno orientirani 2: na spletu iščejo ozadja novic in novice o mednarodnih dogodkih, na televiziji pa gledajo predvsem oddaje tipa 60 minutes;
  • bralci lokalnih časopisov, brezplačnikov;
  • bralci resnih časopisov, tednikov, brezplačnikov;
  • odvisneži od novic: spremljajo predvsem 24/7 TV programe;
  • regionalci in vsejedci: spremljajo vse medije, ampak iščejo predvsem lokalne (nacionalne) novice.

Komunikacija ne funkcionira vedno

Če želimo danes dobro in učinkovito komunicirati, si moramo izbrati svojo kategorijo in medij in se temu primerno lotiti zadeve. To pa seveda pomeni, da komunikacija, ki se od medija do medija po vsebini razlikuje — da si na Twitterju recimo agresivec in nestrpnež, na TV pa umirjen mostograditelj — ne funkcionira. Razlika med mediji se vzpostavlja v obliki, ne vsebini. In redki so ljudje, ki spremljajo samo en medij v samo enem prostoru.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE