Manifest 6: Kako fotografiramo in uporabljamo fotografije na Fokuspokusu
- Cenimo profesionalni fotožurnalizem ter klasično umetniško in dokumentarno fotografijo, vendar jih ne prakticiramo.
- Za to nimamo znanja in sredstev, pa tudi ne ambicij. Prisiljeni smo se znajti drugače, zato smo iz tega naredili svoj koncept.
- Ni nujno, da slika pove več kot tisoč besed. Še posebej ne v Fokuspokusu, kjer je vsaka beseda na svojem mestu.
- Ne objavljamo simboličnih fotografij, ker nič ne povejo.
- Fotografiramo izključno z iPhonom. Nimamo si kaj pomagati s Canoni in Nikoni in ducati objektivov.
- Profesionalna fotografska oprema ima svoje prednosti, ki pa jih naj mirno izkoriščajo tisti, ki jih znajo in hočejo.
- Naše prednosti pa so iPhone, appsi za obdelovanje fotografij in pojmovanje mobilne fotografije kot bistvenega elementa družbenih omrežij.
- Klasična fotografija kot del likovne opreme je stvar tiskanih medijev.
- Instantna estetika mobilne fotografije nam kot digitalnemu mediju ustreza v vizualnem, novinarskem, informacijskem smislu.
- Nismo fotografski umetniki in/ali profesionalci, vendar nočemo izpasti amaterji.
- Amaterji so tisti, ki ne znajo izkoristiti profesionalnega znanja in orodja.

Dr. Peter Jambrek. Fotografiran s Hipstamaticom (Tinto 1884, BlacKeys Extra Fine), dodatno obdelan še v Cameri+. [Fotografija: Marko Crnkovič]
Naš prvi portretiranec je dr. Peter Jambrek. Pravnik in sociolog, nekdanji sodnik in predsednik Ustavnega sodišča, minister za notranje zadeve v Bajukovi vladi in ustanovitelj več privatnih fakultet bo naš prvi intervjuvanec.
Intervjuval ga bo Dejan Steinbuch, sodelavec Fokuspokusa, kolumnist Financ ter nekdanji urednik Žurnala in Žurnala24.
“Botru z Bleda" — kot se je Jambrek samoironično poimenoval v intervjuju v Mladini prejšnji mesec —, je vseeno, kako izpade na fotografiji. Če bi mi jo hotel cenzurirati, bi pripeljal ženo, pravi.
Kakorkoli, izpadel je ravno prav malo Mefistofeles.

Kolumnist Steinbuch. Fotografiran s Hipstamaticom (objektiv Akira, film Rijks), dodatno obdelan še v Snapseedu. [Fotografija: Marko Crnkovič]