Dobre vile za desničarje, za izrojeno levico pa joške lahkoživk

20.4.2018 / 06:10 2 komentarja
Kdo bi volil nekoga, ki ga voli tudi nekdo s sociokulturnih antipodov? Ker ali ni demokracija samo občutek pripadnosti?
NAROČI SE PRIJAVI SE

Slovenske dneve knjige, ki potekajo te dni, Društvo pisateljev Slovenije reklamira z grdim plakatom. Na njem je nekakšna alegorija Slovenke, ki s knjigami oz. z literaturo — in s filmom, kar je letos tema —, že na prvi pogled nima nobene zveze.

Ali pač. Morda pa paše k skromnemu povprečju izvirne slovenske književnosti? Ali vsaj — ker saj ni slaba — k skromnemu povprečju tega, kar celo literati in paraliterati znajo povedati o izvirni slovenski književnosti?

Vidimo skratka žensko s kiparsko socrealističnim obrazom, ki nas ne preveč prijazno, če ne celo grozeče gleda v oči z neko protofeministično zamero razočarane udarnice. Da ne bi bilo pomote, da je Slovenka — ali celo kmetica —, je pokrita z avbo. Ogrnjena pa je v neko tkanino, ki si jo je spustila z ramen in razgalila prostetično neseksapilni dojki.

Diletantsko oblikovanih grafičnih, zlasti črkovnih elementov plakata raje sploh ne bom omenjal.

Joške in dizajn

To je samo eden od primerov slabega dizajna, ki jih v Sloveniji kar mrgoli tudi pri tistih naročnikih, od katerih glede na njihovo domnevno kultiviranost tega ne bi pričakovali.

Ampak to ni tema tega teksta. Bolj gre za to, da so to nemojstrovino — če nihče drug — opazili vsaj desničarski mediji. Seveda jih ni zmotila vizualna neprofesionalnost. Zmotile so jih joške. Zahvaljujoč svojemu inteligenčnemu kvocientu — ki je v obratnem sorazmerju z ideološkim — so plakat raztolmačili kot žalitev za Slovenke, češ, pisatelji jih prikazujejo kot “lahke ženske”.

Nova24TV.si in Škandal 24 v (istem, dvakrat objavljenem tekstu) v nadaljevanju primerjata inkriminirano podobo z nekim drugim vizualnim sporočilom.

Gre za to, da Muslimanska skupnost Ahmadija (Društvo za informiranje o islamu) na eni od stojnic v okviru Dnevov knjige pod geslom Spoznajte muslimana: Ljubezen vsem, sovraštva nikomur promovira “povezovanje Slovencev z muslimanskimi soprebivalci” — beri: poskuša izpodbiti nekatere stereotipe o muslimanih.

Ahmadija je “gibanje za preporod islama” oz. (po lastnih besedah) “vodilna islamska organizacija, ki kategorično zavrača kakršnekoli oblike terorizma”, in “edina […], ki odobrava ločitev verske institucije od države”.

Drugorazredni

Ker pa desničarji ne berejo drobnega tiska oz. preveč zavihkov na spletnih straneh, so skladu s svojim novorekom še posplošujoče pripomnili, da so Slovenke “deležne drugorazredne obravnave” — ker da DSP po drugi strani “muslimanke z vsem spoštovanjem odene v muslimanska pokrivala”.
(To sicer ni res, ker kot rečeno DSP ni organizator promocije islama, kaj šele naročnik otroško karikirane komunikacije z družino, kjer sta mati in hči pokriti s hidžabom.)

Ahmadija pravi:

“Skrajne skupine, ki želijo s propagando v družbi ustvariti strah in razkol, so v imenu islama v zadnjih letih izvedle več strašnih terorističnih napadov. Upamo, da bomo s to kampanjo prispevali k izničenju njihovih prizadevanj. Slovenske soprebivalce vabimo, da se sami prepričajo, katere so naše vrednote.”

Nova odgovarja:

“[DSP] s propagandnim plakatom Slovenke ponižuje in jih predstavlja kot lahke, medtem ko reklamni plakat za kampanjo Spoznajte muslimana predstavlja mater in hčerko [s hidžabom]. [Če] bi bila situacija obrnjena, bi […] zagotovo zagnali vik in krik. Ko pa je Slovenka prikazana na opolzek način, se to feministkam očitno ne zdi nič spornega. Kako se lahko potem čudimo, da asimilacija migrantov ni uspešna, če pa sami navzven dajemo takšna sporočila?”

“Očistimo Slovenijo!”

Da ne bo pomote: zaradi mene si lahko kdorkoli misli o islamu karkoli. Nisem in nočem biti njihov odvetnik. Ne prenašam pa neumnosti in tendencioznosti, kakršne o muslimanih stresajo slovenski desni mediji — in še manj to, da SDS iz muslimanskega nastopa na nekem štantu dela predvolilno temo v kar dveh svojih medijih. 

Končujem s še eno desničarsko podobo, ki se mi je ta teden vtisnila v spomin in ki dokazuje njihovo raven komuniciranja.

Združena desnica Kangler/Primc je na Twitterju ponatisnila od nekod pobrani fotografiji svojega somišljenika (ki se predstavlja z geslom: “Očistimo Slovenijo!”): na levi tri ženske v nikabih, na desni pa tri prelestne, vilinske mladenke — ki se sicer objemajo, kot da so bog ne daj lezbijke — s cvetličnimi venčki v laseh.

Podpis pod fotografijo je retorično vprašanje:

“Dragi Slovenci! Kakšno domovino si želite. Levo ali desno? Pojdite na volitve!”

Zmerno ni moderno

Ko sem se nazadnje obregnil nad neko drugo desničarsko neumnostjo — češ, če boste volili levico, bo “več gejevstva v šolah” —, mi je nekdo odvrnil, da pa kaj tako butastega še ni bral: saj vendar volimo stranke in politike, ne pa njihovih volilcev samih!

Ampak res, točno za to gre! Nočem voliti za nekoga, ki ga volijo tudi ljudje iz socialnih in kulturnih, miselnih in lifestyle antipodov. (Hotel sem uporabiti eno samo, veliko krajšo besedo, pa sem si premislil.)

Včasih je bilo v tem smislu lažje, ker v glavnem nismo vedeli, kdo koga sploh podpira, in nas to ni moglo zelo motiti — danes pa se mi zdi to eden od ključnih elementov političnega orientiranja oz. volilnega vedênja. Ker kaj je demokracija drugega kot občutek državljanske varnosti in pripadnosti?

Resno. Politiki bi morali poskrbeti ne samo za to, da s svojimi stališči in kot osebnosti ne bi po nepotrebnem odvračali potencialnih volilcev že sami, temveč tudi za to, da jih ne bi odvračali niti njihovi najbolj goreči fani (fanatiki, etimološko).

Ampak to je iluzorno. Nisem si olajšal dela na letošnjih volitvah. Ker kdo pa je še danes zmeren? Ni moderno.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE