Greh je, če ne tvegaš: Brez velikih zgodb, ker brez ambicioznosti

17.3.2018 / 06:10 Komentiraj
Nisem si mislil, da nas bodo Hrvati učili, kako upravljati blagovne znamke, ki smo jih razvili v slovenskih podjetjih.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Hrvaška Atlantic Grupa je lani imela okrog 80 milijonov dobička pred obrestmi, davkom in amortizacijo. Svoj dobiček so povečali za 22,7% glede na leto prej. Pač še eno hrvaško podjetje, ki dobro posluje in raste.

Kateri njihovi izdelki pa so bili za takšno rast najbolj zaslužni? Tukaj postane zadeva bolj zanimiva za Slovence.

Dvomestno rast so beležile blagovne znamke Argeta, Donat Mg in Barcaffè. Donat Mg je izrazito rasel v Rusiji, Argeta pa je razen v Avstriji postala market leader tudi v Švici.

Pred mesecem dni sem se pogovarjal z nekim slovenskim menedžerjem. Povedal mi je, da iščejo kupca za enega od najbolj priljubljenih hotelov v Sloveniji. In zakaj ga hočejo prodati?

Raje ugodno prodamo

Zato, da bi si s prodajo popravili poslovni rezultat, je rekel. Objekt sam pa da je tako ali tako potreben prenove. Hotel sicer posluje zelo dobro. Potrebna bi bila samo investicija v prenovo in hotel bi dolgoročno prinašal velik dobiček.

Ampak se oni s tem ne bodo ukvarjali. Raje ga bojo na hitro prodali.

Slovenci ne pišemo več velikih zgodb. Uprave in lastniki slovenskih podjetij — v veliko primerih država in banke — so premalo ambiciozni. Vsi so prestrašeni. Dolga leta so vlagali in kupovali podjetja na Balkanu in za vse to zmetali ogromno denarja.

Zaradi krize so se pozneje seveda opekli, tako da zdaj skoraj nihče več ne tvega. Ker če nič ne tvegam in ničesar ne podpišem, potem tudi ne morem narediti nič narobe. Takšna je mentaliteta ekonomskih analitikov izpred petih let. Se je v tem času kaj spremenilo? Prav nič.

Rast, rast, rast

Kadarkoli sem delal za tuje lastnike, so od mene pričakovali rast. Toda kadarkoli sem delal za domače lastnike, je bila moja dolžnost — … ne vem točno kaj.

Brez strategije in rasti se ti pri tujcih ne obeta nič dobrega. Napake so del rasti. Napaka ti ne zapečati kariere. Greh je, če ne tvegaš in ne poiskušaš novosti. Normalno je, da so napake del tega procesa.

Res je tudi, da so bili moji tuji lastniki predvsem podjetja z Zahoda. Da pa nas bodo Hrvati učili, kaj je mogoče narediti z blagovnimi znamkami, ki smo jih razvili v slovenskih podjetjih, si pa res nisem mislil.

Ampak tako je danes v Sloveniji. Tistih nekaj uspešnih podjetij, ki temeljijo na inovacijah in razvoju, je zraslo organsko, brez države. Nekje pri razvoju iz majhnih in srednjih podjetij v velika pa se zalomi. No, včasih tudi že pri majhnih projketih. Ker ne znamo izdelati niti makete Drugega tira, kako bi nam ga potem sploh uspelo celega zgraditi?

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE