Digitalna desnica s slogani iz časa ciklostiranih časopisov

11.1.2018 / 06:08 Komentiraj
In gazela med najhitreje razvijajočimi se medijskimi in komunikacijskimi podjetji v Sloveniji v preteklem letu je — SDS.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Pred leti je na Zlatem bobnu gostoval eden od ustvarjalcev digitalne strategije tedanjega ameriškega predsednika Baracka Obame (pred volitvami 2008). Razlagal je o možnostih vplivanja na odločitve posameznikov s pomočjo digitalne komunikacije in obdelave velikih količin podatkov. Ali po domače: kako z usmerjeno digitalno komunikacijo nekomu nekaj prodati, pa čeprav tega v resnici ne potrebuje ali si ne želi prav zares.

Seveda ne gre samo za stvari, ampak tudi za ideje. Ko je izvedel, da živimo v državi z dvema milijonoma prebivalcev, od katerih imajo skoraj vsi pametne telefone, in s penetracijo spleta nad 80%, je rekel, da bi lahko Slovencem prodal vse, kar bi mu nekdo naročil.

Gazela med najhitreje razvijajočimi se medijskimi in komunikacijskimi podjetji v Sloveniji v preteklem letu je zagotovo SDS. S pomočjo somišljenikov je ustvarila medijski konglomerat, ki se ga ne bi sramoval niti omenjeni predavatelj na Zlatem bobnu.

By the book

SDS ima televizijo (resda samo z informativnim programom), pa nacionalni spletni portal in kopico lokalnih, škandalozen rumeni časopis ter eno ali dve tedenski reviji. Vidni člani stranke in njihovi simpatizerji so izjemno aktivni na Twitterju in Facebooku. Poleg tega kot stranka tudi nedigitalno zelo intenzivno komunicirajo. V organizaciji strankarskih veljakov in civilnih združenj, ki so jim blizu, prirejajo okrogle mize in druge prireditve v v večjih in manjših krajih po Sloveniji. Oglašujejo na billboardih, tu in tam se spustijo celo na mainstream komunikacijske platforme v medijih, ki so do njih — po njihovem mnenju — sovražno razpoloženi.

Toda zakaj jim torej ta by the book marketinška prezenca ne prinese večje popularnosti? V čem je ali bi bila razlika med strategijo, ki bi jo zasnoval naš predavatelj z Zlatega bobna, in strategijo SDS?

Čista/Prava resnica

Ena od osnovnih usmeritev Obamove — pa tudi Trumpove — strategije komuniciranja je bila usmerjenost na tiste ciljne skupine, v katerih so bili ljudje še neopredeljeni ali kjer je obstajala vsaj majhna možnost, da bodo ljudje spremenili svoja mnenja. Tiste, ki so bili že tako ali tako bili prepričani v njihov prav, pa so držali na svoji strani z minimalnim vložkom energije in denarja.

Če prav razumem strategijo SDS, je v glavnem usmerjena k že prepričanim članom in v onemogočanje vseh, ki bi lahko posegli v njihovo volilno bazo, ki jo tvori približno 120.000 zagotovljenih volilcev.

Pa je to dovolj za zmago na volitvah? Mogoče ja — ali vsaj za to, da dosežejo najboljši rezultat med vsemi strankami. Verjetno pa ni dovolj za vladanje v naslednjem mandatu. Digitalna komunikacija z arhaičnimi slogani, primernimi za čas ciklostiranih časopisov tipa Čista resnica ali Prava resnica tudi v Sloveniji najbrž ni dovolj. Zaenkrat še ne.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE