Levičarji Pahorja živega ne morejo, o Šarcu pa nimajo mnenja

10.11.2017 / 06:10 Komentiraj
Če bi bral naslove, ne da bi kaj vedel o volitvah, bi mislil, da je Pahor kandidat desnice, Šarec pa starejših z levice.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Toliko predvolilnih soočenj po mojem še ni bilo pred nobenimi volitvami. Pred drugim krogom so oba kandidata gostile skoraj vse lokalne radijske in televizijske postaje. Ni pomembnejše novinarske organizacije, ki ne bi imela vsaj enega soočenja obeh kandidatov.

O obeh zdaj domnevno vemo vse. Kateri nam je bolj všeč, kateri nam je po karakterju bližje. V anketah odgovarjamo, v klepetalnicah sprašujemo.

In po vsakem soočenju vsi mediji objavijo ocene različnih strokovnjakov, ki analizirajo njuno obnašanje, mnenja, obleke in druge razlike. Večina komentatorjev — z mano vred — po vsakem soočenju oceni, da nista povedala nič novega in da so razlike med njima prej lepotne kot pa vsebinske narave.

Spori okrog stricev

Na drugi strani pa imamo politične spore okrog tega, kdo od kandidatov ima za seboj strice, kateri strici navijajo za koga in kdo bo koga res postavil za predsednika države.

Če bi včeraj prišel v Slovenijo, ne da bi karkoli vedel o volitvah, in prebral naslove v medijih, bi bil prepričan, da je sedanji predsednik Pahor kandidat desnice — pri čemer te stranke niso čisto prepričane, ali naj pošljejo svoje volilce na volitve —, gospod Šarec pa kandidat starejših ljudi z levice. Levičarji Pahorja živega ne morejo, o gospodu Šarcu pa nimajo mnenja.

Potem pa imamo analitike, ki napovedujejo rekordno nizko udeležbo na volitvah. Kaj nam to zares pove o politiki in medijih?

Mogoče je pa to pomota

Politična soočenja gledamo kot del spektakla, ki pa se ne konča v nedeljo z volitvami. Spremljamo jih podobno kot resničnostne šove ali kot gledamo filme. Če sta oddaja ali film dobra, se naslednji dan o tem mogoče pogovarjamo, potem pa na njih pozabimo. Opravili smo svoje s tem, da smo sploh spremljali soočenje — čeprav to od nas ni zahtevalo nobene akcije.

Možno je pa tudi, da soočenj sploh ne gledamo in ne poslušamo in ne beremo komentarjev. Mogoče si uredniki samo domišljajo, da je to magnet za publiko, in se v resnici motijo. Če tviteraška skupnost navdušeno spremlja soočenja, to še ne pomeni, da jih enako pozorno spremlja tudi večina bralcev, poslušalcev in gledalcev.

Tudi to je glasovanje: Marjan Šarec ima na Twitterju 1.476 followerjev, Borut Pahor pa 55.866 [oba 9.11.2017 ob 17:22, op. Fp]. Rezultat bi bil v tem smislu 97,43% za Pahorja in 2,57% za Šarca. Toliko o relevantnosti socialnih omrežij. — [Screenshot: Twitter/Fokuspokus]

Politika ni za zaspane

Mogoče nam pravi odgovor na ta vprašanja daje programska shema najbolj gledane slovenske televizije. Za rezultate volitev bomo izvedeli v kratkih vklopih med razvedrilno nedeljsko oddajo, vendar ti ne bodo smeli biti predolgi, da ne odženejo gledalcev gledat druge razvedrilne oddaje na drugem kanalu. Čas za politiko pride po 11. uri zvečer.

In to ni nujno slabo. Oba kandidata in mi vsi skupaj si verjetno želimo politiko, ki pride na vrsto šele v poznih večernih urah, ko smo z bolj pomembnimi stvarmi že opravili in nas večina gre spat.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE