Super volilna udeležba (2.): pobožna želja, propaganda, izmišljija

1.11.2017 / 06:10 3 komentarji
Ideja, da odsotnost mojega glasu za nekega kandidata pomeni glas več za nekega drugega, je samo iluzija nezadovoljnih.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Drugi del moje zadnje, za FP dopolnjene in razširjene ter razrezane in nazaj zlepljene kolumne za Večer v nedeljo to nedeljo. Tole je original, to pa prvi del.


Trditi, da bi izid volitev lahko bil drugačen, če bi nas več šlo na volitve, so samo pobožne želje nezadovoljnih. Nezadovoljni pa so tako kot kandidati kot njihovi volilci. Vsi smo nezadovoljni. Kandidati si domišljajo, da bi ob višji udeležbi dosegli boljši rezultat. Volilci si domišljajo, da bi njihovi kandidati ob višji udeležbi dosegli boljši rezultat.

To pa seveda ni res — ker na koncu štejejo procenti, ne pa absolutno število glasov. Procentualni rezultat kandidata ne narašča linearno s procentom upravičencev, ki so konzumirali volilno pravico.

V resnici se nimamo kaj pritoževati. Na koncu se vse pogliha in pridemo na isto.

Prozorna državljanska propaganda

Naprej. Trditi, da vsak glas šteje in da z volilno abstinenco prepuščaš pomembno odločitev drugim, je samo prozorna državljanska propaganda. Volitve kot dolžnost, ki da lahko spremeni našo usodo oz. usodo države, so državotvorna izmišljija.

Lepo zveni, če si rečem, da bom sam odločal in da svoje odločitve ne bom prepustil drugim. Kako plemenito in tolažilno! Toda pri tem pozabljam, da “namesto mene” ne bodo volili samo tisti, ki bi ali bodo volili drugega kandidata, temveč tudi tisti, ki bi ali bodo volili mojega!

Ideja, da odsotnost mojega glasu za tega in tega kandidata pomeni glas več za nekega drugega, je samoprepričevalna iluzija. Nekateri ji nasedejo, nekateri ne. Predvsem pa ne nasedejo vsi vedno in tudi ne vsi vedno ne nasedejo. Včasih se vprašamo: “Zakaj bi se sprehajal v dežju do volišča? Zakaj ne bi v sončnem vremenu raje delal kaj prijetnejšega?”

Volilna disciplina?

Naslednji argument proti neudeležbi na volitvah so domneve, da so nekateri volilci — khm, desničarji in verni — bolj disciplinirani od drugih. Tudi to je izmišljija. Gre za kontrapropagando, usmerjeno proti političnim nasprotnikom in/ali drugače mislečim, seveda pa tudi za spodbudo zaveznikom in podobno mislečim, da bi ja šli volit.

Spomnite se Jožeta Mencingerja, ki je na zadnjih evropskih volitvah 2014 definiral volilce desnih strank kot “ubogljive”, volilce levih pa kot “normalne”. O tem sem pisal v dobrih, starih časih na Požareportu.)

Pa saj to že takrat ni bilo nič novega. Geslo “pojdi volit” je v vsej novejši zgodovini kao demokratičnih volitev v Sloveniji bilo v bistvu sinonim za slogan “zaustavimo desnico”.

Zadoboljni in nezadovoljni

Res je, da je bila na vseh dosedanjih volitvah udeležba boljša. Res je, da je bila kdaj še slabša samo na referendumih o stvareh, ki nas bodisi niso zanimale ali pa vprašanj sploh nismo dojeli.

In res je, da ni zelo pomembno, kdo je predsednik. Bolj je pomembno, komu vse pride na misel, da bi rad bil in da bi celo lahko postal predsednik. Mene osebno to bolj državljansko deprimira — ali spravlja v dobro voljo, odvisno od razpoloženja — kot pa še tako butalski kandidat.

Resno. Včasih si mislim, da bi v Sloveniji prišlo do preobrata — ob uporu zgrda prebujenih množic — šele v primeru, če bi na nekih volitvah fasali nekega res abnormalnega modela ali kakšno božjo stranko.

Vendar vse to ni faktor. Volilno pravico uresničujejo tako zadovoljni kot nezadovoljni. Razlika med enimi in drugimi je samo v tem, da prvi glasujejo dobre volje, drugi pa slabe volje. Še več! Zadovoljni in nezadovoljni so tudi med tistimi, ki se svoji volilni pravici odpovedujejo.

S to razliko, seveda, da so zadovoljni na volilno nedeljo slabe volje, ker volijo, nezadovoljni pa dobre, ker ne volijo. Tako se 748.694 ali kaj šele 1.713.762 ljudem pač plete po glavi.

Se vidimo 12. novembra. Če se slučajno srečamo.

PS: Ne želite si, da se kdaj drugič lotim še e-volitev.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE