Jaz pa pojdem na Gorenjsko ne

14.8.2017 / 06:08 1 komentar
Kaj še preostane majhnim — ki s skromno zavistjo gledajo velike kot Benetke, Barcelono —, razen da se otepajo turistov?
NAROČI SE PRIJAVI SE

Prejšnji teden je neka gorenjska turistična uradna oseba presenetila z izjavo, da je Bled prenatrpan s turisti in pozvala “zlasti […] dnevne, slovenske obiskovalce […], da se morda v teh poletnih mesecih izognejo Bledu in si ga za svojo destinacijo izberejo jeseni, pozimi ali spomladi, ko ni takšne gneče. So pa seveda vedno dobrodošli.”

Če sem prav razumel članke, ki so o tem poročali z mešanico tipičnega samozadovoljstva in konstruktivne zaskrbljenosti, problem pravzaprav ni sama številčnost obiskovalcev, temveč promet. Od avtocestnega odcepa pri Radovljici do Bleda je namreč silna gneča, pa tudi v kraju samem ni dovolj parkirnih mest.

Tudi bohinjski župan pravi podobno kot blejski turistični šef: treba da bo “zaostriti prihod v Bohinj z osebnimi vozili” in kot dva možna ukrepa omenja “precejšnje” zvišanje cene parkiranja in kazni za napačno parkiranje (ki zdaj znašata 1,50€ na uro in 80€).

Padalci

Noro. Na Bledu in v Bohinju je gneča — in vse, kar jim pride s tem v zvezi na misel, so odganjalni in kaznovalni ukrepi!? Nimajo parkirišč? Pa jih naj zgradijo že enkrat. Ali so mislili, da bodo turisti večinoma prihajali z vlakom ali da jih bodo odmetavali s padali?

Za Gorenjce imam nekaj inventivnih in dobronamernih predlogov.

Za začetek naj začnejo prodajati majice z naslednjim napisom: “I went to Bled/Bohinj and all I got was this f***ing parking-ticket”. S tem bi zoprne represivne ukrepe obrnili na šalo in vsaj malo ublažili nezadovoljstvo gostov. Še bolje bi bilo, če bi ljudje, ki nepravilno parkirajo, morali kupiti to majico po nori ceni od policistov ali prometnih redarjev. To bi lahko izpadlo celo simpatično.

Šalo na stran. Če imajo toliko turistov, da se jih morajo otepati — in da se jih upajo otepati —, potem po njihovi zaslugi tudi nekaj zaslužijo. Najbrž celo veliko zaslužijo. In ta izkupiček ne gre samo v privatne žepe podjetij in posameznikov, ki se ukvarjajo s turistično dejavnostjo, temveč tudi v občinske žaklje.

Berem tudi, da bodo na Bledu do naslednjega poletja zgradili severno obvoznico. Občina bo prispevala dobro petino sredstev, preostanek pa država. Aha. Morda pa le ne zaslužijo toliko? Ker če bi — in/ali če bi bil jaz bil župan Bleda —, ne bi deset let čakali na osnovno infrastrukturo. Južno obvoznico ob jezeru pa čakajo baje že 50 let.

156 avtobusov na dan na Grad

Nadalje berem, da je prejšnji teden v enem samem dnevu na blejskem gradu parkiralo 156 avtobusov.

Tudi za to imam rešitev: če so Blejci že slišali za tirno vzpenjačo na Ljubljanski grad — in če morda tudi vejo, da je turistom zelo všeč —, naj si jo zgradijo še sami na svojega. Po eni strani se pritožujejo nad prometom, po drugi pa spuščajo na grad — na tisto majhno gozdno parkirišče — več kot deset avtobusov na uro! Halo?

In če bi bili širokopotezni in če bi imeli za nameček še las-vegas domišljijo, bi si omislili gondolsko žičnico čez jezero od Grand Hotela Toplice na vrh grajskega hriba. To bi bila neverjetna panoramska vožnja, ki bi jim jo zavidali po vseh Alpah od Kranjske do Courchevela! Air Pletna!

Privatni promet

Bistvo problema je, da v Sloveniji razmišljamo samo v okvirih in kontekstu privatnega cestnega prometa — torej osebnih avtomobilov in nejavnih avtobusov.

Blejcem sporočam, da imamo v Ljubljani tudi tako imenovani P&R: naj postavijo nekje pri izvozu z avtoceste ogromno parkirno hišo in organizirajo hitre shuttle do Bleda, ki bodo poleti vozili vsakih pet minut. Ali pa postavijo tramvaj. Zakaj pa ne? Kaj se to pravi, da mora turist priti z avtom do zadnjega metra na svojo destinacijo?

In če smo že pri javnem prevozu, še ena ideja. Če pogledate na spletno stran Slovenskih železnic, boste videli, da med Bledom (Bled Jezero) in Bohinjem (Bohinjsko Bistrico) vozi dnevno sedem vlakov. Vožnja traja pičlih 18 minut. Toliko kot od letališča Schwechat do centra Dunaja. Je kdo na Gorenjskem ves bled in bohinj že pomislil, da bi ljudi začeli preusmerjati na vlak? In da bi poskrbeli za neke shuttle od Bistrice do jezera?

Kaj še preostane majhnim — ki s skromno zavistjo gledajo velike kot Benetke, Barcelono, Dubrovnik —, razen da se začnejo otepati turistov? Hja, morda to, da začnejo drugače razmišljati in zanje in zase res nekaj naredijo? Vsi smo jim pripravljeni pomagati.


Opomba: Kolumna je bila prvotno objavljena v tiskani izdaji Večera v nedeljo in na spletni strani Večera v nedeljo, 13. avgusta 2017, pod istim naslovom. Verzija na Fokuspokusu je editirana.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE