Referendum je nujen, Zakon o Drugem tiru mora pasti

16.5.2017 / 18:37 1 komentar
Če bo Vlada “po navodilih premiera Cerarja” škodljivi in netrasparentni projekt nadaljevala po svoje, ni druge variante.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Zakon o Drugem tiru, ki mu nasprotuje Svet za civilni nadzor nad projektom Drugi tir in proti kateremu je stekla pobuda za zbiranje podpisov za referendum, je za Slovenijo škodljiv.

Škodljiv, ker ob nedefinirani vrednosti naložbe in brez resnega demokratičnega nadzora nad izvedbo prinaša tudi fantomsko dvočlansko podjetje 2TDK d.o.o. kot investitorja, čez katerega bi se v financiranje s “kapitalskimi vložki” — beri: dragimi krediti — lahko vključile zaledne države. Predvsem Madžarska.

Te “zaledne države” pa bi ob zelo visokem “donosu” — beri: bistveno višji obrestni meri, kot če se Republika Slovenija zadolži sama — dobile tudi koncesijo v Luki Koper (“najem pristaniških zmogljivosti”), gradbena dela na Drugem tiru in prioritetni položaj pri železniškem pretovoru.

Takšne so uradne zahteve Madžarske).

Urgenca

Gre torej za zakon, ki je škodljiv tako s stališča stroškov financiranja kot strateških interesov slovenskega gospodarstva. Zato je za državljane in gospodarstvo nesprejemljiv.

Če pade Zakon o Drugem tiru, odpade tudi 2TDK kot investitor in odpadejo “zaledne države” s svojimi dragimi krediti in nesprejemljivi apetiti.

Če pade Zakon o Drugem tiru, investitor postane Republika Slovenija. V tem primeru se lahko zadolži na tujih finančnih trgih ali doma in s tem nadomesti dražji madžarski kredit.

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič po poročanju Dnevnika pravi, “da bo vlada projekt […] nadaljevala”, ker so “taka namreč navodila predsednika vlade Cerarja”.

Če Zakon pade, se bo na razpis prijavila država Slovenija, vendar bo Gašperšičevih besedah prijava v tem primeru “manj verodostojna”: “Ne bomo imeli definiranega investitorja, ne bo vključevanja zalednih držav in napovedanih kapitalskih vložkov.” 

Referendum o Drugem tiru, ki bi omogočil, da ta vladni zakon o drugem tiru pade, postaja torej nujen.

Eno ali drugo, nakar samo še dvoje

Razen seveda, če se vlada v bojazni pred referendumom — ki se lahko sprevrže v referendum o vladi in s tem v predvolilno kampanjo — ne odloči, da ZIUGDT sama od sebe spremeni.

To bi lahko naredila tako, da iz njega izloči določbe o 2TDK d.o.o. in o možnostih udeležbe zalednih držav.

Lahko pa se seveda odpove svojemu Zakonu in dovoli, da gre v parlamentarno proceduro zakonski predlog, ki ga je oblikoval naš Svet.

Če vlada naredi eno ali drugo, ostaneta odprti samo še dve zahtevi našega Sveta: znižanje investicijske vrednosti in izboljšanje transparentnosti in demokratičnega nadzora nad izvajanjem Zakona.


Opomba: Tekst je bil objavljen v torek, 16. maja 2017, na avtorjevi spletni strani Damijan blog pod naslovom Zakaj mora zakon o drugem tiru pasti. Tekst na Fokuspokusu je editiran. Objavljeno v dogovoru z avtorjem.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE