Kako prepoznati medije, ki jim lahko zaupamo?

11.5.2017 / 06:08 2 komentarja
Ste v zadnjem času prebrali, videli, slišali novico in jo povedali naprej, vendar se je kasneje izkazala za neresnično?
NAROČI SE PRIJAVI SE

Bili ste prepričani, da je resnična. In ker ne zaupate samo enemu mediju, ste preverili, kaj pišejo drugi o isti temi, in jo šele potem povedali naprej. Pa se je vseeno izkazala za neresnično.

V svoji raziskavi o virih informacij sta Machill in Beiler — pri delu sta opazovala 235 novinarjev in urednikov ter naredila anketo med 600 novinarji — ugotovila, da je kar tretjina vseh osnovnih virov informacij za novinarske članke članek v drugem mediju. 

Očitno ni dovolj preverjanje v več medijih. Kako prepoznati medije, ki jim lahko zaupamo?

Enostavna in komplicirana rešitev

Uporabniki imamo enostavno rešitev. Če se izkaže, da smo enkrat ali dvakrat v določenem mediju našli neresnično informacijo, ga lahko nehamo spremljati.

Mogoče pa vam je medij, ki znan po širjenju neresnic ali polresnic všeč. Mogoče je všeč krogu ljudi, s katerimi se družite. Mogoče vas resnica ne zanima. Mogoče ste zadovoljni z neresnico ali polresnico, če odgovarja vašemu pogledu na svet.

V tem zadnjem primeru vam ta zapis ne bo pomagal in ga lahko nehate brati, da ne boste zapravljali časa.

Novinarstvo kot profesija pa je pred težjo nalogo. Mogoče delate v mediju, ki živi od neresnic ali polresnic in mu gre prav dobro. Mogoče imate svoj krog bralcev. Mogoče vam gre biznis okej. Zakaj bi si razbijali glavo s preverjanjem informacij ali raziskovanjem še z druge plati?

Sam sicer verjamem, da takšnim medijem na dolgi rok ne bo šlo dobro. Ampak nikoli ne veš zagotovo.

Preglednica

Še vedno pa obstajajo ljudje in mediji, ki jim je nekaj do resničnih novic — poleg tega, seveda, da imajo občinstvo in poslovni načrt, ki omogoča profit.Leta 2010 je Matt Carlson sestavil preglednico, ki lahko pomaga medijem, ki se hočejo ukvarjati s profesionalnim novinarstvom, in občinstvu, hoče razlikovati med slabimi in dobrimi mediji.

SodelujočiPraksaStrokovnost
ŠirjenjeV svoje delo vključujejo netradicionalne novinarje. 

Primer: državljansko novinarstvo.
Prevzemajo sodobne medijske prakse.

Primer: Twitter kot novičarska oblika.
Nove medije sprejemajo kot legitimno novinarstvo. 

Primer: blogerji in Youtuberji pridobijo status profesionalcev.
IzključitevIz svojih vrst izločijo neprofesionalne 
akterje.

Primer: NYT se znebi Jaysona Blaira.
Izločijo sporne prakse.

Primer: Ne uporabljajo
fotografij 
paparazzov.
Izključijo sporne žanre in vrednote.

Primer: definirajo strankarske ali tabloidne novice kot nenovinarstvo.
Varovanje nov. avt.Držijo na distanci nenovinarske vire.

Primer: PR agenti, oglaševalske agencije.
Definiranje in zaščita korektnih praks.

Primer: zakonitost uporabe varovanih skrivnosti.
Zmožnost obrambe pred nestrokovnimi outsiderji.

Primer: management ločen od uredniških odločitev.

[Ilustracija: Nina Perovič]

Delovanje našega priljubljenega medija lahko ocenimo skozi perspektivo te razpredelnice. Naredimo to vajo. Nihče je ne bo namesto vas.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE