Šenkanemu Jelinčičevemu prijatelju lahko gleda v zobe samo hrvaški zobar

19.10.2016 / 06:10 3 komentarji
Reklamo pozabljenega prvaka SNS za zobno ordinacijo v Opatiji je pred dvema letoma predvajal Siol, zdaj pa še 24ur.com.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Sodelovanje domačih politikov z zasebnimi podjetji je lahko resen problem — za začetek vsaj medijski. Ko sem v ponedeljek objavil zapis o Pahorjevi telovadbi pri zasebniku in potencialnem konfliktu interesov v luči nesenzibilnosti medijev, je samo nekaj ur pozneje prišlo do novega medijsko-političnega sponzoriranja. Sodeč po tej frekventnosti bi skorajda lahko trdili, da gre za dnevni problem.

Na najbolj obiskani spletni strani v Sloveniji, portalu 24ur.com, so objavili reklamni oglas za zobozdravniško ordinacijo na Hrvaškem, v katerem kot glavni igralec nastopa predsednik SNS Zmago Jelinčič. V vlogi človeka, ki svojega prijatelja pelje v Opatijo, da mu zrihtajo zobe.

“Nelegalna” država, ampak dobra za reklame

Oglasni zapis so opremili z uvodnim pojasnilom, vključno s povabilom k ogledu posnetka s kiksi vred:

“Vso [sic!] dogajanje si lahko ogledate v priloženem videu, ki je posvečen vsem pacientom Estetsko Dentalnega Centra Opatija, ki so se že prepričali [sic!] kako do zdravih zob v sproščenem vzdušju in s kakovostnimi storitvami! Ne zamudite tudi zabavnih kiksev (bloopers) iz [sic!] snemanja, ki se začnejo od 3:10 dalje!”

Glede na to, da se prvak SNS ponavlja — kar priznava tudi 24ur.com že v naslovu svojega reklamnega sporočila, ki se glasi Jelinčič ponovno pri hrvaškem zobozdravniku —, se dajmo še mi.

O Jelinčičevem obisku pri istem zobarju je “poročal” oglas že pred dvema letoma na Planetu Siol.

Ponovimo: nacionalist Zmago Jelinčič Plemeniti, ki že 20 let ne preživlja dopusta na Hrvaškem — ker kako bi tudi ga, ko pa je Hrvaška “povsem nelegalna država” — se je vendarle znašel s svojim kolegom sredi s soncem obžarjene Opatije. Da bi stvar bila še hujša, v petminutnem videu ponuja dražesti hrvaškega zobozdravstva pri opatijskem dentistu, h kateremu je poln komplimentov naravnost iz meglene Ljubljane osebno povabil prijatelja z besedami: “Zobe si boš zrihtal.” Naši niso dovolj dobri. Res neprecenljivo!

Politiku Jelinčičevega kova je verjetno vseeno, kaj kdo poreče o njegovem političnem kredu za naprej ali nazaj. Itak je to nacionalistično paradiranje videti kot vic, v katerem ob poštenem, neškripajočem ugrizu zobovja šteje samo šelestenje denarja. Ob tem človek hitro pozabi, da je še nedavno na vse kriplje dokazoval, da Hrvaška ni legalna država.

Kaj imajo od tega mediji?

Zdi se, da so si oglaševanje hrvaškega zobozdravnika pri Jelinčiču in Pro Plusu družno zamislili kot prispevek, ki razkriva politično presenečenje: nekdo, ki ima Hrvate tako zelo v želodcu, jim zdaj dela reklamo, kar nas bo še dodatno zmotiviralo!

Plačani prispevek — upam samo, da ne bo kdo sklepal, da s tem pisanjem delam zobarju dodatno reklamo, ker takih poceni argumentov ne kupim — vsebuje zanimiv politično-oglasni tvist.

Politiku Jelinčičevega kova je verjetno vseeno, kaj kdo poreče o njegovem političnem kredu za naprej ali nazaj. Itak je to nacionalistično paradiranje videti kot vic, v katerem ob poštenem, neškripajočem ugrizu zobovja šteje samo šelestenje denarja. Ob tem človek hitro pozabi, da je še nedavno na vse kriplje dokazoval, kako Hrvaška ni legalna država.

Pa še to. Seveda lahko rečemo, da takšne reklamne pobude niso zakonsko prepovedane. Jelinčič navsezadnje trenutno ni niti javni uslužbenec ne funkcionar. Nastopanje v oglasih in medijska asistenca pa sta vendarle nekaj, od česar nima koristi samo on osebno in zasebno podjetje, ki ga reklamira, ampak tudi on sam kot politik. Kakšno korist pa imajo od neposrednega reklamiranja politikov slovenski mediji, je drugo vprašanje.


OpombaTekst je bil prvotno objavljen na avtorjevem blogu In media res v torek, 18. oktobra, pod naslovom Jelinčičevi zobarji in medijske reklame: part deux. V njem je delno uporabljen tekst z iste strani pod naslovom Jelinčič pri zobarju, objavljen v nedeljo, 14. decembra 2014. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno s privoljenjem avtorja.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE