Fantastični, brezhibni kitajski balet Konfucij sinoči navdušil v CD

14.7.2016 / 06:08 Komentiraj
Kitajsko operno, plesno gledališče s predstavo o mislecu, uporniku, učitelju, junaku na 64. LF. Nocoj še ena ponovitev.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Prva predstava baleta Konfucij v izvedbi Kitajskega državnega opernega in plesnega gledališča je sinoči navdušila občinstvo v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma v okviru 64. Ljubljana Festivala.

Balet Konfucij je zgled uspešnega sodelovanja vseh soustvarjalcev predstave na vseh ravneh. Gre za brezhibno predstavo v okviru svojega žanra. Toliko prizadevanja sodelavcev, da naredijo skupaj nekaj dobrega, redkokdaj vidimo.

Konfucij (551–479 pr. n. št.) je bil mislec in upornik, pogumen, samozavesten, epski, zgodovinski junak, učitelj, vzgojitelj, tudi vrhunski estet, kulturnik, umetnik, ki spoštuje tradicijo — čeprav tedaj še ni bila tako pomembna in dolga, kot jo vidimo iz sedanje perspektive.

Čar predstave o Konfuciju je v tem, da spaja epohe kot prehajanje skozi stoletja vse do danes in napoveduje plemenit humanistični jutri. Temu sporočilu kitajskih gostov in umetnikov je vredno prisluhniti.

Čar predstave o Konfuciju je v tem, da spaja epohe kot prehajanje skozi stoletja vse do danes in napoveduje plemenit humanistični jutri. Temu sporočilu kitajskih gostov in umetnikov je vredno prisluhniti. — [Fotografija: 第三幕《礼贤》(孔子收到公赐予的公剑,欣喜得到了公的认同)/Ljubljana Festival.]

Fascinantno

Režija, koreografija, fascinantno mnogoplastna in stilno diferencirana, slikovita kostumografija, prefinjeno homogena koreografija, svetlobni efekti, scenografija in glasba — vse stremi k istemu cilju.

Konfucij sicer ni bil glasbenik, vendar se zdi, kot da na koncu predstave tudi sam nekaj zaigra na ljudski instrument, preden še sam zapoje s svojim baritonom, nakar se ista melodija razširi na mogočen zbor z orkestrsko spremljavo.

Chun Liu je ustvaril čudovito scenografijo. Na koncu vidimo v ozadju drevo življenja — Konfucijevo drevo, ki bo tako kot cedre raslo še stoletja, če že ne tisočletja, kar seveda simbolizira njegovo filozofijo. — [Fotografija: 第四幕《棠棣之花》(孔子呼喊着弟子,但是却只剩下冰冷的石像/Ljubljana Festival.]

Kitajska folklora in Zahod

Skladateljica Qu Zhang je sodobnejša, kot sem pričakoval. Stile kitajske folklore povezuje s sodobnim zahodnjaškim izrazom, koloritom, stilom, senzibilnostjo, estetiko, a se hkrati vedno vrača na Kitajsko. Qu Zhang je od začetka do konca predstave ustvarila izjemno senzibilen zvočni ambient, ki ni popustil niti za trenutek.

Glasba baleta Konfucij je alegorična. Ne nanaša se na nikogar osebno, ne slika ne Konfucija ne vladarja, ne Konfucijeve ženske ne kogarkoli drugega. Gre za to, da ustvarja pristno kitajsko razpoloženje, emocijo, zvočni vtis skoraj nirvanističnega tipa, bi lahko rekel.

Glasba je velik dosežek tega baleta. To kaže, s kakšno lahkoto in svobodo se razvija kitajska kultura.

Glasba je velik dosežek tega baleta. To kaže, s kakšno lahkoto in svobodo se razvija kitajska kultura.​ — [Fotografija: 第四幕《祭祀》/Ljubljana Festival.]

Drevo življenja

Chun Liu je ustvaril čudovito scenografijo, ki jo je sijajni, svetovni, vsakršnega gostovanja vredni oder Cankarjevega doma samo še oplemenitil. Na koncu vidimo v ozadju drevo življenja — Konfucijevo drevo, ki bo tako kot cedre raslo še stoletja, če že ne tisočletja, kar seveda simbolizira njegovo filozofijo.

Režiserka in koreografinja Dexin Kong — Konfucijeva neposredna potomka v 77. generaciji — je ustvarila razumljivo, pregledno predstavo, sestavljeno iz zgodovinskih komponent od klasičnega baleta pa do sodobnejšega, ne toliko modernega plesa, ki ne temelji na akrobatiki — razen nekaj saltov na koncu, s katerimi so solisti pokazali svoje veščine.

A to ni namen in še manj cilj predstave. Razen enega socialnega vložka v predstavi ni veliko družbene kritičnosti.

Režiserka in koreografinja Dexin Kong je ustvarila razumljivo, pregledno predstavo, sestavljeno iz zgodovinskih komponent od klasičnega baleta pa do sodobnejšega, ne toliko modernega plesa, ki ne temelji na akrobatiki. — [Fotografija: 第一幕《进谏》(孔子递上书简给掌管大臣,但大臣却置之不理)/Ljubljana Festival.]

Zaslužene stoječe ovacije

Konfucij je upornik, osebnost neizmerne notranje moči, ki jo črpa iz modrosti in filozofije — zapisane na bambusovih palicah na začetku predstave. Morda je celo bolj logik, ki zna sklepati.

Simpatičen, da ne rečem prepričljiv je Konfucijev spopad z vladarjem, z njegovim prezirom in poniževanjem — a filozof se ga ne ustraši.

Konfucija je interpretiral Hu Yang. Navdušil je s svojo eleganco, ponosom, samozavestjo, pogumom in nasploh močno odrsko prezenco.

Balet Konfucij ima formalni uvod, štiri dejanja in epilog, brez pavze traja poldrugo uro. Zaslužil si je stoječe ovacije. Pa ne le za soliste, temveč za popolnoma usklajen baletni ansambel.


OpombaTekst je bil prvotno objavljen na avtorjevem blogu v sredo, 13. julija, ob 23:47 pod naslovom Veličastna predstava Konfucija. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno v dogovoru z avtorjem.

Kitajsko gostovanje s Konfucijem je bila odlična programska poteza. Žal pa dvorana ni bila polno zasedena tako kot lani ob predstavi Turandot. Ljudje si verjetno niso znali predstavljati, kaj lahko od Konfucija pričakujejo. — [Fotografija: 第一幕(妃子熏香沐浴)/Ljubljana Festival.]

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE