Nič ne štekam: Mramor-Gašperšičeva računovodska pamet ni dobra za Švicarje?

2.6.2016 / 15:49 7 komentarjev
Zakaj za gradnjo st.-gotthardskega tunela niso uporabili najdražjega modela financiranja? Lahko bi ga 3-krat preplačali…
NAROČI SE PRIJAVI SE

Včeraj je bila uradna otvoritev st.-gotthardskega tunela, najdaljšega železniškega tunela na svetu. Ampak to, kar je mene pri tem zbodlo, ni bila bizarna koreografija nastopajočih, temveč model financiranja.

Skratka: le zakaj Švicarji za izgradnjo 59 km dolgega tunela, ki povezuje Evropo na koridorju Rotterdam–Zürich–Milano–Genova in ki je na koncu stal 10,3 milijarde evrov, niso uporabili slovenskega modela gradnje drugega tira Koper–Divača? Zakaj so uporabili javno financiranje? Zakaj ne javno-zasebnega partnerstva?

Zakaj se Švicarji niso raje odločili, da tunel dva- do trikrat preplačajo? Lahko bi ga namreč dali financirati zasebnikom in jim potem letno plačevali mastne subvencije za razpoložljivost.

Računovodska pamet slovenskega ministra za finance in inovativnost ministra za infrastrukturo očitno nista dovolj dobri zanje.

Montaža napeljave v vzhodni cevi multifunkcijske postaje Faido v tunelu St. Gotthard: računovodska pamet slovenskega ministra za finance in inovativnost ministra za infrastrukturo očitno nista dovolj dobri za Švicarje. Če bi bili iznajdljivejši, bi lahko tunel trikrat preplačali. — [Fotografija: WikiMedia/Creative Commons.]

Sta Mramor in Gašperšič komu kaj dolžna?

In zakaj ta slovenska računovodska pamet ni dovolj dobra niti za Avstrijce, ki tudi nočejo uporabiti javno-zasebnega partnerstva kot najdražjega možnega modela pri gradnji brennerskega (55 km, 8,6 milijard evrov) in semmerinškega tunela (27 km, 3,1 milijarde evrov) ter koralpske proge (127 km, 5,4 milijarde evrov)?

Še več! Zakaj nihče, ampak prav zares nihče v Evropi ne uporablja tega genialnega slovenskega pristopa h gradnji železniške infrastrukture za tovorni promet? Zakaj samo Mramor in Gašperšič želita drugi tir Koper–Divača (27 km, 1,3 milijarde evrov) izgraditi dva- do trikrat dražje in napolniti žepe zasebnikov? Sta komu kaj dolžna?

Samo vprašam. Ker nič ne razumem.


Na temo drugega tira Divača–Koper preberite tudi članka Jožeta P. Damijana:


OpombaTekst je bil prvotno objavljen v četrtek, 2. junija, na avtorjevi spletni strani Damijan blog pod naslovom Zakaj slovenska računovodska pamet ni dovolj dobra za Gotthardski bazni tunel?. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno s privoljenjem avtorja.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE