Posebna ponudba!
Se vam je že kdaj zgodilo, da ste za noro ceno kupili nekaj noro dobrega? Vedno bolj sem prepričana, da je treba za kvaliteto seči globlje v denarnico, medtem ko se večina navidez privlačnih zadev s smešnimi cenami izkaže za nateg.
Maček v žaklju je še okej. Včasih odpreš žakelj in ni notri niti mačka.
Obstaja razlika med znižanji, pri katerih dobite enak artikel, ki je prejšnji teden stal pol več, in med stalnimi znižanji oz. — če se lahko tako izrazim — bulšit znižanji.
Zašla sem v trgovino, ki se izdaja za outlet z dragim pohištvom. Na prostrani površini imajo nekaj vintage omar, miz, stolov in predalnikov. So kvalitetni, narejeni iz pravega lesa in ročno barvani in so bili v redni prodaji vredni kar nekaj stotakov. Zdaj so na voljo po več kot 70% nižji ceni, ker so služili kot razstavni artikli in imajo mogoče kakšno praskico.
To je vsekakor dober deal. Vse drugo pa je en sam ljubi nateg. Na vseh dekorativnih predmetih je cena “prej” in “zdaj” — in ta druga je tudi do 90% nižja…
Outleti
Izkaže se, da ti artikli niso prišli iz drugih trgovin, kjer so bili dolga leta razstavljeni. Prišli so direktno iz Kitajske in je njihova nabavna cena drobiž v primerjavi s tem, po kolikor jih zdaj prodajajo. Stranke skačejo okrog vaz, svečnikov in umetnih rož kot kokoši na ekstaziju, ker se jim zdi, da to mora biti fensi roba, če pa se nahaja med ekskluzivnim pohištvom. Dobra fora, ni kaj.
In kar je najbolj smešno: vse lepe stvari imajo lične etikete s ceno “prej” in “zdaj”, potem pa so tu še nekateri “izbrani” predmeti, na katerih so tiste ogabne rdeče nalepke “akcija” — znižano za 99%! Najbolj prodajani akcijski artikel so dišavnice za perilo v romantičnem papirnatem škrniclju, ki stanejo manj kot evro. Takšna je najbrž nabavna cena za celo škatlo!
Najprej si pri vhodu v trgovinu omisliš nekaj za pičli kovanec, potem pa se sprehodiš skozi ves salon, kjer te navduši milijon lepih stvari. Nato trikrat preplačaš ogledalo s pozlačenim okvirjem in odideš ves ponosen, saj si ga dobil za 60% ceneje, kot je stal v redni prodaji — čeprav v redni prodaji sploh nikoli ni bil.
Trgovina je deklarirana kot outlet. S tem se zavarujejo pred pritožbami. Z nakupom se stranka avtomatično strinja, da menjava in vračilo denarja ni mogoče. Happy shopping!
Pohiti!
Druga zoprna stvar marketinga so akcije, ki trajajo omejen čas. Zadnji teden povsod srečujem plakate za sendvič s posebno omako. Kričeča pisava v rdeči barvi sporoča: “Pohiti, ne bo dolgo na voljo!”!
Ja, zakaj ga pa potem oglašujete? Če se mi bo zaluštal, bom zelo jezna, če ga ne bo na voljo — in seveda se mi bo, ker je plakat na vsakem vogalu in se mi bo slika hočeš-nočeš vrinila v male možgane, zato se je bom spomnila, ko bom volčje lačna.
Nikdar ne povejo, do kdaj bo dejansko v prodaji, kar je nadležno. Hočejo, da si stalno v skrbeh, da boš to “must-try” senzacijo zamudil in da ne boš trendi. Bolje bi bilo, če se sploh ne bi trudili z reklamo, če mislijo stvar umaknit po enem mesecu. Še posebej, ker obstaja verjetnost, da se boš z okusom zasvojil, heh.
Že dolgo poznamo last minute/ruleta počitnice. Te so precej sumljive. Zadnje čase pa so na voljo predplačniški kupončki in boni s popusti. Vse leto! Za razne destinacije.
Podlegla sem skušnjavi in bukirala dvodnevno letovanje v prikupnem hotelčku v oazi narave. Za trapasto nizko ceno je vključen tudi obrok. Nebesa! Ko pa sem prispela v hotel, mi je bilo jasno, zakaj je bil tako poceni. Polovico zgradbe so obnavljali, zato je po hodnikih nevzdržno hrumelo. Soba je bila res lepo opremljena, ampak zvočno nasilje je trajalo cel ljubi dan!
Razprodaje oblačil
Razprodaje oblačil so tudi sumljive. Če neko obleko znižujejo kar naprej in na koncu stane manj kot pet evrov, se človek vpraša, kakšna je bila nabavna cena. Si je trgovec nabil več kot 100%, včasih celo 200% marže?
Žal ne gre samo za trgovine z vprašljivo etiko do izdelovalcev oblačil… Dandanes je težko najti kos oblačila, ki ni bil izdelan z rokami grozljivo premalo plačanega Azijca.
Z veseljem podpiram zmanjševanje kopičenja odpadkov, ampak ne za vsako ceno. Kadar na artiklu vidim bolano nizko ceno, zraven pa napis “zadnji kos” ali pa “must go, da bo prostor za nove zaloge”, si mislim: kaj imejte ga. (Itak jih imajo v skladišču vsaj še deset!).
Še najbolj iskrena se mi zdijo znižanja hrane, ki jim rok poteče tisti dan: točno veš, kaj boš dobil. In s hrano ni nič narobe. Morda bo kaj narobe s tabo čez dan ali dva, če jo boš zaužil, ko rok poteče, ampak to je tvoja odgovornost.
Skratka, ne kupujte zadev samo zato, ker so poceni. Včasih se splača odšteti malo več, da lahko majico oblečete več kot trikrat — preden se začne trenati po robovih in se po dveh pranjih iz črne spremeni v mišje rjavkasto.