Slovenska violinistka postala članica Dunajskih filharmonikov
Z Dunaja je prišla informacija, da je na avdiciji za nove člane Dunajskih filharmonikov, najslavnejšega orkestra na svetu, prepričljivo zmagala mlada slovenska violonistka Petra Kovačič.
Mladenka je pometla s konkurenco in dosegla najboljši rezultat.
Kot piše publicist in glasbeni kritik Norman Lebrecht, je Petra peta ženska, ki so jo v zadnjem mesecu dni izbrali za članico, potem ko so se odločili za pomladitev glasbenikov v orkestru.
Iz komentarjev je razvidno, da bo Petra Kovačič najprej igrala v operni zasedbi Dunajskih filharmonikov. To pomeni, da bo v glavnem igrala opere in balete v Državni operi.
V zadnji etapi avdicije z orkestrom so sicer sodelovali trije moški in ena ženska. Med moškimi kandidati za violiniste je bil nekdo iz Azije, ki je menda tudi igral zelo dobro, a ga niso vzeli — tako kot tistega dne nikogar, češ, nihče ni bil na zadostni višini.
“Azijski” filharmoniki
Tu so se odprle polemike, ali bodo zdaj azijski glasbeniki začeli v večjem številu vstopati v evropske orkestre. Čeprav mnogi študirajo na Dunaju in nekako izhajajo iz dunajske glasbene tradicije, pri Dunajskih filharmonikih ne mislijo tako.
Število glasbenikov iz Azije se je na Dunaju zelo povečalo zlasti v zadnjih 25 letih.
Podobno ugotavljajo tudi za vstop afro-ameriških glasbenikov v pet najpomembnejših in najboljših ameriških simfoničnih orkestrov. V Čikaškem simfoničnem orkestru — katerega umetniški vodja je italijanski dirigent Riccardo Muti — igra osemnajst azijskih glasbenikov in to samo violinistov in violistov.
Toda to je Amerika, ne Dunaj.
Polemika
V polemiki se je še izkazalo, da so Dunajski filharmoniki v zadnjih 40 letih v glavnem izločali predstavnike “manjšin”. Zdaj pa kaže, da so se časi spremenili.
Kljub temu pa se konservativna glasbena javnost sprašuje, kaj bi za glasbeni in umetniški profil Dunajskih filharmonikov pomenil vstop večjega števila azijskih glasbenikov.
Nekdo pripominja, da je na predstavi Straussove opere Kavalir z rožo v orkestru opazil kar sedem glasbenic, kar se nikoli ni zgodilo. Vedeti seveda moramo, da “operna” pripravljalnica za vstop v simfonični orkester traja tri leta.
Seveda pa tradicionalisti še vedno menijo, da bi morali biti v orkestru samo moški — in nobenega Azijca.