Kaj in kdo in kakšni smo v resnici? Kaj in kdo in kakšni smo na selfijih?

14.6.2019 / 06:08 Komentiraj
Objavljamo fotografije, na katerih smo si všeč. Morda si v resnici niti nismo. Vendar vsaj upamo, da bomo všeč drugim.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Prišlo je poletje. Čas, zaznamovan z uživanjem na obalah in bazenih in drugih atraktivnih lokacijah. In vsa ta svoja doživetja beležimo z mobilnimi telefoni na družbenih omrežjih v obliki popolnih in srečnih podob. 

Nenehno slikovno spremljanje tega, kar jemo, kje smo in koga srečamo, je postalo del našega vsakdanjika. Posnetki pa niso omejeni samo na to, kar vidimo in v čemer uživamo, temveč v še večji meri na to, kakšni smo videti. Lastne podobe, ki jih delimo na družbenih omrežjih, so idealizirane. Zaradi teh posnetkov hočemo idealizirati lastno podobo. Selfiji so za mnoge največji del njihovega komuniciranja.

Razkorak

Seveda pa je razkorak med tem, kar smo, in kar želimo biti vse bolj probematičen. Evropska raziskava med več kot 4.500 anketiranci v starosti od 18 do 24 let je pokazala, da jih polovica meni, da so s svojim videzom nezadovoljni zaradi družbenih omrežij.

Na nezadovoljstvo z videzom zaradi družbenih omrežij niso imuni niti starejši. Petina odraslih se obremenjuje s telesnim izgledom zaradi družbenih omrežij, pravi druga raziskava v Veliki Britaniji. Ko je Združenje za mentalno zdravje objavilo rezultate — tudi to, da je vsak osmi med odraslimi izjavil, da je zaradi nezadovoljstva z videzom že razmišljal o samomoru —, so razprave dvignile še več prahu.

Zavedanje o tem, kaj hočemo biti in kako hočemo izgledati — četudi  za to nimamo predispozicij —, so družbena omrežja samo še spodbudila. Niso samo najstniška dekleta zaskrbljena nad telesnim videzom. Videz je pomemben vsem, ki doživljajo svojo podobo in identiteto na spletu. Morda jim niti ni blazno pomembna, toda vedno obstajajo drugi, ki o to podobi sodijo.

Popravljanje bikinija

Kakorkoli: družbena omrežja z Instagramom na čelu naše ukvarjanje z zunanjostjo iz dneva v dan povečujejo. Že dolgo gledamo oglase v medijih in na plakatih in občudujemo idealizirane podobe telesa. Sami smo hoteli slediti trendom oblin, ki smo jih gledali.

Z razmahom družbenih omrežij, ko »moramo« deliti podobo lastne zunanjosti, pa se je naša skrb, kako bomo izpadli in kako nas bodo videli drugi, samo še povečala. Zato objavljamo fotografije, na katerih smo si všeč. Morda si v resnici nismo, vendar vsaj upamo, da bomo všeč drugim.

Pred kratkim sem zasledila, da fotografijo znanca, ki je svoje prijatelje obvestil, da je na bolniški postelji, Facebook prijateljica opomnila, da ni vsaka slika za Facebook.

S tem se lahko strinjam. Pa vendar: katera slika je primerna za družbeno omrežje? Tista, ki smo jo popravili do te mere, da nas za desetletja pomladí in skrije vse mogoče napake? Ali celo takšna, na kateri smo zaradi popravkov neprepoznavni? Tista, ki kaže krutost stanja in čas, v katerem smo se znašli?

Nikoli ne najdemo pravega recepta! Pa vendar bi morali razmisliti, kaj je v resnici ta obsedenost, da objavljamo vse, kar vidimo in kar počnemo. Kaj hočemo s tem doseči?

Vem, da bi svoje fotografije v bikinkah morala precej popraviti, da bi bila lahko ponosna nanje. Zato jih letos ne bom delila.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE