Jaz sem totalno out in mimo. In debate so bile nekoč spoštljive.

20.12.2018 / 06:08 Komentiraj
Včasih raje gledam politike, ki kuhajo na televiziji, kot pa berem njihove tvite ali jih poslušam na okroglih mizah.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Jaz sem totalno out in mimo. V časih, ko sem še bil na tekočem z dogajanjem v družbi, je to pomenilo, da smo se trudili, če smo recimo organizirali okroglo mizo ali pogovorno TV oddajo, povabiti različno misleče ljudi. Da smo naredili vse, kar je bilo v naši moči, da smo pripeljali v studio ljudi, ki o neki stvari razmišljajo različno.

Okrogle mize so bile namenjene soočanju mnenj. Debate so bile spoštljive. Poslušali smo, kaj mislijo drugi in si na podlagi tega ustvarili svoje mnenje.

Od drugače mislečih pa smo ponavadi pričakovali, da ne bodo samo razlagali, kaj mislijo, ampak da jih bodo tudi podkrepili z dejstvi.

Zdaj pa …

Zadnjič pa sem bral poročilo o okrogli mizi v Kranju. Sodelovala sta Grims in Brščič. Super. Govorila sta o globalnem segrevanju, ki da je čista izmišljotina, in o marakeški deklaraciji, ki bi naj uničila Slovenijo.

133. člen

Res pa je tudi, da so v času, ko še nisem bil totalno mimo, obstajala predavanja za člane strank, kjer so jim izbranci iz vrha stranke ali podporniki iz stroke razlagali, kako si je treba svet razlagati.

To je pač svet slovenskih političnih strank, kjer je edina resnica samo njihova resnica, medtem ko so vsi drugi samo pokvarjenci, izdajalci, ostanki starega režima, ljudje sumljivega porekla, lažnivci, levičarji, sovražniki, fašisti, zagovorniki nekdanjega 133. člena in nasploh ne osebki, ki bi bili sposobni lastnega razmišljanja.

Kako daleč lahko prideš s takšno politiko? Je interes takšne politike normalna želja po zmagi na volitvah in osvojitev oblasti — ali pa mogoče sploh ne gre več za to? Medtem ko recimo na Madžarskem zmaguje Orbán z močno stranko, pa lahko pri nas lahko postaneš uspešen lokalni politik, tudi če te ne podpre nobena stranka.

Drugačne novice

Na drugi strani pa obstajajo volilci, ki jih prepričujejo z drugačnimi novicami. Zadnji primer iz ZDA: demokrat iz Teksasa je organiziral srečanje z ljudmi v mestni hiši, ki se ga je udeležilo 120 ljudi. Po tem srečanju pa sta z ženo šla domov in kuhala večerjo in to prenašala v živo na Facebooku. Prenos si je ogledalo 257.000 ljudi.

V naslednji predvolilni bitki bo po mnenju strategov zmagal tisti, ki bo zmagal v digitalni komunikaciji. Pri tem tudi vsi opozarjajo, da je posnemanje sedanjega predsednika Trumpa — ali “prepiranje” z njim na Twitterju — popolna izguba časa.

Po drugi strani pa bodo kandidati morali še bolj pokazati svojo osebnost kot doslej. Strategi temu pravijo, da bodo zmagali tisti kandidati, ki bodo dokazali, da so avtentični, in znali uganiti pričakovanja potencialnih volilcev.

Poleg digitalne komunikacije so vsaj v ZDA hit knjige. Praktično ni resnega politika, ki se ne bi pripravljal na izdajo knjige. K temu spadata tudi podkast in turneja.

Da sem totalno out in mimo, pa dokazuje tudi to, da na trenutke raje gledam politike, ki kuhajo, kot pa berem njihove tvite ali jih poslušam na okroglih mizah.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE