Za zmago na volitvah ni dovolj biti glavni frajer na družbenih omrežjih

17.11.2017 / 06:10 Komentiraj
Se kdo spomni, kaj je delal Pahor na tistem obisku v tujini, kjer je nastala znana “domotožna” fotografija na stopnišču?
NAROČI SE PRIJAVI SE

So pravi zmagovalci letošnjih predsedniških volitev družbna omrežja? Instagram? Všečki? Lahko bi rekli, da ne. Volili so predvsem starejši, ki naj ne bi uporabljali omrežij kot virov informacij, medtem ko se mlajši, pogostejši uporabniki online novic, manj udeležujejo volitev. 

Ampak ta trditev verjetno tudi za Slovenijo ne drži več. Zadnji podatki, ki jih je zbral Pew Research Center, kažejo, da starejši od 50 let vedno pogosteje iščejo novice na pametnih telefonih. Leta 2013 jih je iskalo 54%, leta 2016 72 %, leta 2017 pa je že 85 %.

To velja za ameriško tržišče, vendar ni razloga, da tudi v Sloveniji ne bi bilo podobnega trenda. Uporaba digitala se v Sloveniji se namreč ne razlikuje bistveno od ameriškega trga.

“Suhoparnost” teksta

Raziskava je tudi pokazala, da kar 7 od 10 odraslih Američanov spremlja novice na digitalnih platformah in ne samo v klasičnih medijih (TV, tisk, radio).

Še en zanimiv podatek o iskanju novic odraslih Američanov: leta 2016 je 57% odraslih spremljalo večino novic po televiziji, 38% pa na različnih digitalnih platformah. Leto pozneje jih je samo še 50% spremljalo novice po televiziji in že 43% online.

Kanali sporočanja so se nedvomno spremenili. Novice iščemo na različnih platformah. Iskanje ni omejeno na jutranje branje časopisa in/ali večerno gledanje televizije.

Ampak ali se je zaradi tega tudi spremenila vsebina sporočil? Je bolj dobra ali čustvena fotografija na Twitterju in Facebooku pomembnejša od (s)poročila? Je s čustvi nabita fotografija že sama po sebi dovolj informativna, da nam pove več kot “suhoparen” tekst? Je res, da je na volitvah vedno bolj pomembna kandidatova osebnost, njegovo preživljanje prostega časa, manj pa njegova politična stališča in resne informacije?

Sodeč po rezultatu letošnjih predsedniških volitev vsekakor.

“Nimam pojma!”

Se kdo spominja, kaj je delal predsednik Pahor na tistem obisku v tujini, kjer je nastala znana “domotožna” fotografija na stopnišču? V kateri državi je nastala? Kakšen je bil rezultat njegovega obiska v tej državi? Je bil podpisan kakšen sporazum o trgovinski ali kulturni izmenjavi? Kot bi rekli na Valu 202: “Pojma nimam!”

Mislim, da za zmago na volitvah ni dovolj biti glavni frajer na družbenih omrežjih. Niti niso dovolj sporočila, ki smo jih včasih gladko uvrščali med tabloidne novice.

Medijska krajina ni kaos. Medijske krajina je urejena. Vsak medij igra svojo vlogo. Na digitalnih platformah so tabloidne vsebine morda res vedno bolj pomembne, vendar so tudi vedno bolj drugače obravnavane. Dober naslov, dva trije stavki in fotografija niso več dovolj.

Po drugi strani pa postajajo tradicionalni mediji — predvsem televizija, dnevni časniki in njihove spletne strani — prostor za specifičen del občinstva, ki si želi informativne, analitične, duhovite in originalne članke.

Na volitvah bo zmagal tisti kandidat, ki bo doumel pomembnost in specifičnost vsakega posameznega medija in prilagajal svoja sporočila pravilom, po katerih medij deluje.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE