SLO mediji polni HR novic, obratno pa nič. Morda pa se nam premalo dogaja?

5.10.2017 / 06:08 Komentiraj
Šimfanje politikov je v SLO postalo folklora. Ker smo tako pametni. Samo politikov ne znamo nikoli izvoliti ta pravih.
NAROČI SE PRIJAVI SE

V hrvaških in slovenskih medijih smo zadnje dni prebirali približno iste zgodbe: katalonski referendum in masaker v Las Vegasu sta bila med prvimi novicami TV informativnih oddaj in na vrhu spletnih strani.

O katalonskem refrendumu so slovenski in hrvaški mediji poročali podobno. Eni in drugi so se spominjali lastne odcepitve od Jugoslavije.

Zanimivo pa je, da hrvaški mediji niso napadali domačih politikov zaradi njihovih (ne)odzivov na nasilje v Barceloni. Za razliko od Slovenije, kjer vsako temo obrnemo na politiko, mlačni odzivi hrvaških politikov na Hrvaškem niso bili medijska tema.

Šimfanje politikov je v Sloveniji postalo folklora. Najbrž se prepričujemo, da smo zelo pametni, samo politikov ne znamo izvoliti nikoli ta pravih.

Pa še ena razlika je med Slovenijo in Hrvaško: politiki se med seboj ne zmerjajo z butli — neglede na to, kako daleč so si eden od drugega.

SLO-HR news asimetrija

Tretja razlika med Slovenijo in Hrvaško pa je, da v hrvaških medijih nikoli ni veliko slovenskih novic — ali pravzaprav sploh ne, če niso povezane s Hrvaško.

Slovenski mediji pa redno pobirajo vesti o dogajanju pri njih. In to karkoli od resnih tem (ali se bo recimo tudi Istra odcepila) mimo politike in črne kronike (kako je nek HDZ župan pretepel svojo ženo) pa do popolnoma trivialnih zgodb (kot tista o tverkanju neke mladenke v hrvaškem resničnostnem šovu).

Kar nekaj slovenskih medijev ima svoje stalne dopisnike v Zagrebu. Kolikor vem, nobena hrvaška medijska hiša nima svojega stalnega dopisnika v Ljubljani.

Zakaj je v slovenskih medijih toliko hrvaških novic, v hrvaških medijih pa skoraj nobene novice o slovenskih dogodkih? Če bi vprašali hrvaške kolege, bi nam seveda postregli s celo serijo vicev o naši geografski majhnosti in s tem povezano nepomembnostjo dogajanja v Sloveniji. Edina izjema bi bila morda košarka.

Je razlog za to slovenska navezanost na Jadran? Ker pač vsaka omemba Hrvaške vzbudi v nas lepe občutke in spomine na počitnice in brezskrbnost? Ali pa je razlog samo to, da se nam v Sloveniji ne dogaja dovolj, da bi napolnili medijski prostor z domačimi novicami?

[Ilustracija: Nina Ločniškar]

Good news

Pa še nekaj se spet vrača. Pred leti se je takratni lastnik in ustanovitelj CNN Ted Turner odločil, da bodo bistveno povečali število dobrih novic v razmerju do slabih.

Takrat smo to razumeli jemali kot izjavo človeka, ki je prestar, da bi razumel novinarstvo. Zdaj je pa celo ustanoviteljica Huffington Posta Arianna Huffington rekla, da bo usmeritev HuffPoja nekoliko obrnila in poskušala objavljati več dobrih novic na račun negativnosti za vsako ceno.

Pa ne zato, ker bi hotela narediti nekaj dobrega za svet — ampak zato, ker tako želijo uporabniki.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE