Ne, Telemach ne bo vlagal v profi, etično novinarstvo na Pop TV, Kanalu A

19.7.2017 / 06:10 Komentiraj
Človek bi pomislil, da mednarodni poslovneži prihajajo uveljavljat medijski pluralizem, delat za novinarje, uporabnike.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Oligonacionalka United Group, “največji alternativni ponudnik telekomunikacijskih in medijskih (vsebinskih in oglaševalskih) storitev” na Balkanu oz. v jugovzhodni Evropi — beri: državah bivše Jugoslavije —, ki ima v Sloveniji v lasti Telemach in ki je sama v lasti investicijskega sklada KKR in Evropske banke za obnovo in razvoj (EBRD), je prejšnji teden od CME, ki je med drugim v lasti Ronalda Lauderja, dediča Estée Lauder Companies (in predsednika Svetovnega židovskega kongresa), kupila medijsko hišo Pro Plus, ki oddaja/izdaja TV programa Pop TV in Kanal A ter spletno stran 24ur.com in še mnoge druge.

Se opravičujem za ta komplicirani stavek. Ampak to je pač komplicirano.

Kravatar 1 in 2

V svetu big biznisa so stvari veliko bolj enostavne, pa tudi bleščeče. Gre za krasni novi medijski svet. Tako pravita dva od vpletenih:

Najprej je tu član uprave EBRD za informacijske in komunikacijske tehnologije (ex-Sberbank, ex-Merrill-Lynch, ex-Millennium, ex-Lehman Brothers), ki o prevzemu opiše preprosto takole:

“Današnja napoved predstavlja trdno zaupnico vodilnega mednarodnega investitorja hrvaškemu in slovenskemu gospodarstvu in bo potrošnikom ponudila direktni dostop do visoko kvalitetnih lokalnih in mednarodnih digitalnih vsebin.”

Kaj točno si predstavlja pod visoko kvalitetnimi vsebinami? Najbrž tiste, ki jih je kao mogoče še bolj monetizirati z oglasi.

Eden od direktorjev KKR pa je še bolj jasen:

“Z investicijami v visoko kvalitetne lokalne in mednarodne digitalne vsebine bomo podpirali ekipo United Group, da bodo še naprej ponujali diferencirane in privlačne vsebine vsem svojim strankam v regiji. KKR, EBRD in United Group bodo v tesnem sodelovanju s pristojnimi oblastmi zagotovili mehko tranzicijo v skladu z evropskimi standardi.”

Človek bi skorajda pomislil, da mednarodni poslovneži z globalnim kapitalom prihajajo pomagat uveljavljat medijski pluralizem in delat z roko v roki z DNS.

In kaj na to pravi DNS?

In kaj na to pravi Društvo novinarjev Slovenije?

Poleg mnogih drugih odzivov — v glavnem seveda zaskrbljenih — so se v ponedeljek oglasili z naslednjo izjavo pod naslovom AVK naj skrbno pregleda posledice povezovanja družb Pro Plus in Telemach za medijski trg, v kateri med drugim pravijo:

“Pričakujemo, da bo morebitni novi lastnik vlagal v profesionalno, kakovostno in etično novinarstvo.”

Kaj pričakujejo? Profesionalno, kakovostno, etično novinarstvo?!

Ali je DNS po novem tako diplomatsko ali pa samo tako naivno? Ali morda verjamejo, da je upokojeni general Petraeus, zdaj emisar KKR— sicer nekdanji direktor CIA, ki je moral leta 2012 odstopiti, ker je šmiral z avtorico svoje biografije in ji izdajal klasificirane informacije —, dobil premiera Cerarja na finto profesionalnega, kakovostnega, etičnega novinarstva, ko je prišel k njemu pred meseci lobirat?

Ah, kje so tisti časi, ko pokončna premiera Rop in Janša svoje čase za nič na svetu nista hotela sprejeti v avdienco člana uprave Styrie Media, ko je prevzemala Dnevnik in ustanavljala moj Čas…

DNS ima v zvezi z vstopom United Group v medije še ta pomislek:

“Tržne razmere na slovenskem oglaševalskem trgu [so] že vrsto let takšne, da onemogočajo vzpostavitev vzdržnega poslovnega modela za vstop novih igralcev.”

Seveda. Ampak kaj ima to opraviti s to napovedano transakcijo? Tako je že od nekdaj.


Nadaljevanje jutri.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE