Alah akbar! Če ne gre Mohamed na Šmarno goro, gre Šmarna gora k Mohamedu…

4.1.2017 / 06:10 Komentiraj
Teroristi udarijo, ko/kjer najbolj boli. WTC, Pentagon 11. septembra. Nica 14. julija. Berlin za božič. In Šmarna gora.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Kot normalen človek, ki ceni občutek varnosti, nočem podcenjevat nevarnosti islamskega terorizma. Ker pa sem skeptičen do butalskega pretiravanja, si tudi ne morem kaj, da ne bi incidenta z napisom “Allahu akhbar” na kapelici na Šmarni gori obravnaval bolj humorno.

Najboj zabavno poročilo je bilo priobčeno kje drugje kot v Slovenskih novicah. V prvem poročilu jim je najprej uspelo že v naslovu uporabiti arhaičen slovenski glagol — Na Šmarni gori vzniknila [moj poudarek] islamistična gesla —, potem pa so še zapisali: “[P]olicisti […] sumijo, da gre za […] kazniv[o] dejanj[e] javnega spodbujanja sovraštva, nasilja ali nestrpnosti po 297. členu [K]azenskega zakonika”. Drugo najbolj zabavno poročilo pa smo prebrali na Novi24TV.si pod naslovom Poglejte, kako huligani uničujejo vse, kar je slovensko!

To je seveda zavajajoče. Takoj sem šel pogledat skozi okno in ugotovil, da so pločniki, ceste, avti, drevesa, hiše (z dvema javnima poslopjema vred) in dva spomenika še vedno tam.

Mama, lektoriral sem terorista!

Novice so v mojih očeh zmagale zato, ker si je nek njihov džaurski lektor drznil lektorirat arabščino “avtorja” grafita. Pripomnili so namreč, da je v besedi “AKHBAR” črka “H” odveč.

Kapo dol. Grammar naziji si upajo popravljat celo teroriste! (Da ne omenjam predrznosti, da pa po drugi strani nočejo in nočejo videt napak lastnih kolegov novinarjev…) 

“Alah akbar” — kot je to nekoč slovenil oz. transliteriral Janko Moder v prevodih Karla Maya — seveda ni islamistično geslo. “Alah akbar” pomeni “Bog/Alah je velik” oz. “večji”.

V tem smislu grafit na kapelici tudi ne more biti kaznivo dejanje javnega spodbujanja sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. Prva alineja dotičnega člena KZ se namreč glasi:

“Kdor javno spodbuja ali razpihuje sovraštvo, nasilje ali nestrpnost, ki temelji na narodnostni, rasni, verski ali etnični pripadnosti, spolu, barvi kože, poreklu, premoženjskem stanju, izobrazbi, družbenem položaju, političnem ali drugem prepričanju, invalidnosti, spolni usmerjenosti ali katerikoli drugi osebni okoliščini, in je dejanje storjeno na način, ki lahko ogrozi ali moti javni red in mir, ali z uporabo grožnje, zmerjanja ali žalitev, se kaznuje z zaporom do dveh let.”

No, pravo je raztegljiva zadeva — še posebej, če gre (ali če bi lahko šlo) za islamsko ali islamistično (ali fake islamsko ali islamistično) provokacijo katoliških vrednot in krščanskega občestva na Slovenskem.

V tem kontekstu bi napis lahko interpretirali kvečjemu kot “žalitev”, ker očitno ne gre za istega boga, ki ga častí popisana kapelica.

Mohamedov pogled z Rašice na Šmarno goro… — [Fotografija: Marko Crnkovič.]

Simbolična bolečina

Islamski teroristi znajo udariti tja, kjer narod najbolj simbolično boli: 11. septembra 2001 so napadli Američane z letalskim desantom na newyorški WTC in Pentagon, Francoze v Nici med ognjemetom ob državnem prazniku 14. julija lani, Nemce (oz. Nemke) v Kölnu pred katedralo za silvestrovo in glavnem mestu na božičnem sejmu, Slovence — ali vsaj Ljubljančane — pa z grafitom “Alah je velik” na kapelici na Šmarni gori tik po novem letu.

Huje bi bilo samo, če bi to našpricali na Aljažev stolp — pri čemer bi se seveda izgubila verska konotacija.

Osebno sem prepričan, da je grafit delo urbanega, antiklerikalnega provokatorja, verjetno avtohtonega Slovenca s pedigrejem, ki je bil prvič v življenju na Šmarni gori in je hotel iz čiste objestnosti samo malo drek zamešat.

No pun intended

Tretjeuvrščeni na lestvici protestnikov proti grafitu je Aleš Hojs (VSO), ki je že v ponedeljek — še preden je kao senzacionalna novica začela krožiti po medijih — objavil na Twitterju: “To noč neznanci z muslimanskimi parolami onečastili kapelico na sedlu Šm. gore! Bo policija kaj obvestila ali to stori le ob svinjskih glavah?”

Hojs referira na lanski incident, ko je neznan storilec odvrgel/nastavil svinjske glave na gradbišče džamije na Parmovi.

Hojs ima na nek način prav, čeprav v bistvu izvira iz neučakanosti, da ne rečem nestrpnosti (no pun intended). Njegova post-truth (ali pravzaprav pre-truth) pripomba govori o tem, kako se je v enem letu vse obrnilo: pred enim letom so bili bogi muslimani, ki so jih provocirali kristjani ali ateisti, danes pa so bogi kristjani, ki jih provocirajo muslimani ali ateisti.

Iks-ipsiloni

Dovolite, da vse prizadete spomnim na še eno grafitarsko zadevo, ko je pred tremi leti nekdo na Hoferjev market v Mostah našprical: “Kristjani klali smo vas 1945 klali vas bomo 2013”.

V luči Hojsove pripombe je zanimivo, da nikoli ne izvemo, kdo je bil storilec nekega kaznivega dejanja, nad katerim se upravičeno ali butalsko zgraža cela Slovenija.

Mene osebno bi to zanimalo že kot navaden trač. Tako za tistega, ki je na Hoferjevem zidu žalil kristjane oz. jim grozil, kot tudi za tega, ki je nedolžno pobožen muslimanski vzklik presenečenja ali navdušenja — tako rekoč “ima boga” po slovensko — namalal na kapelico na Šmarki.

Ali Policija storilcev nikoli ne najde? Jih najde, a se izkaže, da gre za popolne iks-ipsilone, ki nimajo nobene veze s političnimi, verskimi, socialnimi razprtijami, ki se jih v Sloveniji gremo? Ali medijev to ne zanima več, ko se izkaže, da gre za popolne iks-ipsilone brez družbene teže, ki so jim jo pripisovali? Niti glasnih, preglasnih strank in strankarjev to očitno več ne zanima, ko se čez čas pomirijo in si poiščejo drugega javnega grešnega kozla.

Do grafitov gojim mešane občutke. Po eni strani se mi zdijo necivilizirana oblika izražanja, po drugi nekatere duhovite tudi občudujem — ne te brezvezne kot je ta na Šmarki, da ne bo pomote —, pa vendar se mi zdi osebno smešno, da zaradi enega objestnega mulca skoči v zrak in pridiga o sožitju in strpnosti vse živo od predsednika Državnega zbora pa do katoliških in muslimanskih cerkvenih dostojanstvenikov.

Tako da se nikar ne sekirajte, dragi moji. En grafit gor ali dol. Če bi bil napisan v arabski pisavi, ga niti ne bi razumeli.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE