Viva la diva kabareta z neba nad Berlinom Ute Lemper končno v Ljubljani

31.5.2016 / 16:41 1 komentar
Če jo kdo posluša že od 80., naj gre vseeno jutri v CD. Ker ona ni ena tistih postaranih zvezd, ampak je vedno boljša.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Punishing Kiss je v trenutku postal moj najljubši album Ute Lemper, komad Streets of Berlin od Philipa Glassa pa greatest hit. Izšel je leta 2000, zasledil pa sem ge šele pred kratkim. Zoprna zamuda: poleg ene trademark Weillove so ji skladbe napisali tudi Elvis Costello, Nick Cave in Tom Waits.

Ampak zlasti ob tej Glassovi sem prebolel njegovo prelomno, metaromantično plato Songs from Liquid Days (1986), pramater vseh pop klasik, ki me je za vedno zaznamovala z mojim najljubšim über-Schubert samospevom Freezing v izvedbi Linde Ronstadt na besedilo Suzanne Vega.

Pour en finir avec les années quatre-vingts? Bil je že čas.

Da ne bo pomote. Če kdo posluša Ute Lemper že od 80. — tako kot midva z Luko Novakom, ki je takrat mislil, da gre za predvojno kabaretistko, v resnici je pa stara toliko kot on —, naj gre vseeno jutri na koncert. Ker Ute ni ena tistih dolgočasnih starih zvezd, za katere mislimo, da jih lahko komot zamudimo, če nam jih pač ni uspelo slišati, ko so bili v zenitu.

Če jo kdo posluša že od 80., naj gre vseeno jutri v CD. Ker ona ni ena tistih postaranih zvezd, ampak je vedno boljša. — [Fotografija: Izvajalkin press material.]

Streets of Berlin še enkrat na YouTubu. Live verzija ni tako glassovska kot studijska, ampak vseeno super dokazuje virtuoznost njenega vokaliziranja. — “Streets of Berlin, I must leave you soon. / Will you forget me? Was I ever really here?”

Nemka Ute Lemper je debitirala leta 1983 v izvirni dunajski produkciji muzikala Cats v vlogi Bombalurine. Tri leta pozneje je bila v Parizu Sally Bowles v odrski verziji Kabareta Jérôma Savaryja (oz. Christopherja Isherwooda), za katero je prejela Molièrovo nagrado za najboljšo izvajalko. Če smo že pri muzikalih, leta 1997 je nastopila tudi kot Velma Kelly v prvotni produkciji Chicaga na West Endu.

Z manjšimi zasedbami in simfoničnimi orkestri je nastopala solo z recitali songov in/ali šansonov Kurta Weilla, Bertolta Brechta, Marlene Dietrich, Edith Piaf in Jacquesa Brela.

Njen zadnji album The 9 Secrets je navdihnilo branje romana Paola Coelha Rokopis iz AkrePrejšnjiParis Days, Berlin Nights, vsebuje izključno avtorsko glasbo in besedila, ki sta jih ustvarila z življenjskim in poslovnim partnerjem Toddom Turkisherjem.

Cankarjev dom za jutri napoveduje koncertno potovanje z “divo kabareta […] od stranskih uličic Pariza, Berlina, New Yorka in Buenos Airesa” ob “zgodbah o izgubi, ljubezni, preživetju, strasti, sanjah”. Začelo se bo v Nemčiji s standardnim repertoarjem Weilla, Brechta in klasičnega kabareta. Sledili bodo francoski šansoni Jacquesa Brela, Edith Piaf in Léa Ferréja, za konec pa še argentinski tango Astorja Piazzolle.

Spremljava bo minimalistična — klavir in bandoneón.


Ute Lemper: Zadnji tango v Berlinu. Gallusova dvorana Cankarjevega doma v sredo, 1. junija, ob 20:00. Vstopnice od 16€ do 30€.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE