Še o spotu “Slovenija je PROTI”: Partije ni več, zdaj imamo policijo

8.12.2015 / 06:08 Komentiraj
Referendum ni hec. Ne morete kar nekaj po svoje objavljati. Neprijavljeni in brez TRR. Zataknite si svobodo za klobuk.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Odločitev RTV Slovenija, da zaradi sinhronizacije inkriminiranega prodružinskega spota Slovenija je PROTI začasno suspendira Pavleta Ravnohriba kot zunanjega sodelavca, je zmedena in pretirana, ni pa čisto nelogična. Stavim, da na to logiko Ljerka in Filli nista niti pomislila, bom pa jo zato z dolžnim spoštovanjem razložil jaz.

Filmski Prešeren in predreferendumski sin cankarjanske matere skratka ne bo smel voditi/posneti nove oddaje Male sive celice: TVS bo decembra pač predvajala arhivsko.

Suspenz so utemeljili s tem, da je Ravnohrib kršil “poklicna merila” in “novinarsko etiko”.

To je sprenevedanje. Ravnohrib, prvič, ni novinar, ki bi poročal o referendumski tematiki, ampak voditelj oddaje, ki nima s tem nobene zveze (razen da gre za otroke). Drugič pa je s.p. in se mu ni treba pokoravati občutku hvaležnosti in pripadnosti, ki bi mu veleval, da ne sme kao gristi roke, ki ga hrani.

Da je nastopil v spotu s svojim glasom, ne predstavlja nobenega in nikakršnega konflikta interesov — ne zanj ne za RTV.

Čudno in cheap

Ravnohribov suspenz priča o paničnem prastrahu RTV, da jim ja ne bi kdo kaj očital v zvezi z referendumom. Zato so bolj papeški od papeža.

Ker po drugi strani jih recimo ne moti, da redno zaposleni radijski voditelj in glasbeni urednik Jure Longyka nastopa s svojim glasom v vsaki drugi komercialni reklami. Moti pa jih ravno Ravnohrib.

Super, če se ljudje znajdejo glede dodatnega zaslužka, ampak to je v nekaterih primerih vendarle tako čudno in cheap kot zdravniki, ki na privatnih klinikah fušajo kar v haljah z izvezenim emblemom UKC Ljubljana. Dajte se preobleči za popoldan, no. Ali pa naj klinika revčkom zrihta nove, brandirane halje, če si jih sami ne morejo nabaviti. Saj to ne more stati veliko.

Da ne bi kdo pomislil, da imam kaj proti Longyki. Nikakor ne, gre samo za doslednost in logiko.

Igralci in RTV voditelji seveda znajo ceniti in prodajati svoj glas, ker je eno njihovih osnovnih orodij. Tisti, ki njihov glas kupujejo, pa bi se zato morali zavedati njegove vrednosti in ekskluzivnosti in jo tudi ustrezno ovrednotiti in zaščititi.

Osebno uživam v lepih glasovih — zlasti moških, nizkih. Tudi v Longykovem, ampak ga imam zaradi reklam poln kufer. Skoraj tako kot glasu tistega paštetarja — kot mu sam pri sebi pravim, ker nisem ziher, ali gre res za Janeza Starino —, ki prodaja glas v reklamah za paštete, klobase, kruhe in podobno, kar nam marketirajo kot domače.

Schadenfreude

Spot je seveda narejen za že prepričane nasprotnike ZZZDR in ne za tiste, ki so še v dilemi — razen če jih bo kot literarno skrpucalo odvrnil od glasovanja proti, kar pa je malo verjetno —, tako da razen razburjenja podpornikov ZZZDR ne bo dosegel nobenega učinka.

Njegova dodana vrednost bo kvečjemu v tem, da se bo o njem še govorilo (in ukrepalo) v kontekstu volilne in referendumske zakonodaje.

In to je dobro. Za razmislek.

Spot Slovenija je PROTI je odprl vprašanje smiselnosti državnega, tako rekoč policijskega reguliranja, kontroliranja političnih sporočil.

Levičarski mediji, ki že dolgo pred referendumom glasujejo za zakon, avtorsko in producentsko nepodpisan spot, objavljen na YouTubu, razumejo kot še en argument več, da nasprotniki zakona ne smejo zmagati.

Tako je recimo Žurnal24.si škodoželjno vprašal glavnega inšpektorja Inšpektorata za notranje zadeve in ga škodoželjno citiral v stilu policijskega biltena:

“Ne gre za običajen videospot, pač pa za spot, ki je del referendumske kampanje. [Anonimni] naročnik takega spota bi moral biti prijavljen kot organizator […] kampanje, zato je objava takega spota prekršek [če ni prijavljen].”

V takšnih časih živimo

Glejte, dragi moji. Živimo v časih, ko ni nikjer nobene Partije, ki vam je morala požegnati plakat, če ste ga hoteli natisniti. Živimo v časih, ko je produkcija in distribucija gibljivih slik še prelahka. Živimo v časih, ko je ¾ ljudi na internetu in jih lahko targetirate s spotom na YouTubu.

Ni se vam treba zanašati samo na dopuščeno minutažo na TV Slovenija. Ni vam treba organizirati fundraiserjev, če hočete plasirati svoje politično sporočilo v običajne, doslej znane, tradicionalne, komercialne komunikacijske kanale.

With a little help from your somišljeniki lahko posnamete spot zastonj in ga tudi predvajate zastonj. Zakaj hudiča bi se po ZVRK morali prijaviti kot organizator predvolilne/predreferendumske kampanje? Zakaj bi si morali odpreti celo preklet bančni račun? (Vam prišepnem? Zato, da bi vas lažje izsledili.)

Če ste izdelek pripravljeni objaviti na YouTubu, vam ne eno ne drugo ne pride na misel — ker nočete biti uradni organizator kampanje in ker nimate in ne boste delali transakcij. Jaz bi ga lahko posnel, če bi se mi ljubilo. Vi bi ga lahko posneli. In povedali bi lahko karkoli. Dobesedno karkoli. V 15, 30, 60 sekundah ali magari v 15 minutah ali eni uri. Za 0€.

In samo od vaših komunikacijskih skillsov in samovšečnosti je odvisno, ali boste ljudi prepričevali zlepa ali zgrda in ali se boste podpisali ali ne.

Svobodni ste. V takšnih časih živimo.

Ampak ne

Ker potem pa pride k vam država s svojo policijo in vam reče, da se nimate kaj sklicevati na take čase, ker da je ona zato tu, da bo zadeve kontrolirala, in da si vtaknite svobodo za klobuk.

Država in njena policija je varuh etabliranih, tradicionalnih načinov komuniciranja in distribucijskih kanalov. Kdor si izmisli nekaj svojega, jih bo dobil po prstih.

Omenjeni inšpektor je povedal, da so “začeli zbirati potrebne podatke” o avtorju oz. naročniku spota.

No, avtor bi zanimal tudi mene, ampak naročnik? Zakaj bi moral obstajati naročnik? Kakšna kategorija je sploh naročnik? Politična? Ekonomska? Poslovna? Pravna? Kreativna? Oglaševalska?

Ne se hecat. Nekaj ljudi se je zmenilo in posnelo spot in ga obesilo na YouTube. Ni se jim ravno posrečil, ampak to ni stvar ZVRK in Inšpektorata za notranje zadeve.

Ravnohribov glas seže v deveto vas

Policija bo po mojem zdaj zaslišala ubogega Ravnohriba — ker ga bojo lažje našli kot tista dva nema otročka in epizodna starša — in se verjetno brez puljenja nohtov dokopala do “potrebnih podatkov”.

Potem bo sledila kazen. Denarna, seveda. How very human. Too human. Me prav zanima, koga vse bojo spoznali za krivega. 

Slovenija je dežela control freakov v tem slabem pomenu besede. Ali z drugo besedo, policijska država. Res ne vem, zakaj pizdite čez NSA. Uprite se raje MNZ.

PS:

Kakršenkoli že ta spot je, z njim so se desničarji/konservativci prebili v čas, ki ga živimo. Literarno je retardiran, socialno itak, ampak izvedba je pa vredna 21. stoletja.

Kdo bi si mislil. Zagovorniki ZZZDR že ne. Sicer so glasni in imajo dober reach, ampak pri vseh teh medijih, ki za njih navijajo, to ni noben dosežek.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE